| کد خبر: 250404 |

ماجرای عجیب واردات خودروهای جدید کیا ؛ این همه هیاهو برای ۲۲ دستگاه خودرو

داستان واردات خودروهای ۲۰۲۲ و جدید کیا موتورز ابعاد عجیب و پیچیده‌ ای پیدا کرده است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم و به شانس کیا اسپورتیج برای ورود به کشور نگاهی خواهیم داشت.

تین نیوز

داستان واردات خودروهای ۲۰۲۲ و جدید کیا موتورز ابعاد عجیب و پیچیده ای پیدا کرده است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم و به شانس کیا اسپورتیج برای ورود به کشور نگاهی خواهیم داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از گجت نیوز، اخیرا فیلم های زیادی در فضای مجازی و با تیتر «واردات خودروهای جدید کیا» دست به دست می شوند که داستان خنده دار و عجیبی را خلق کرده اند؛ ماجرایی که در همین ۶ سال پیش، فقط برای خودروهای لوکس و سوپر اسپرت دیده می شد.

نگاهی به واردات خودروهای جدید کیا مدل ۲۰۲۲

طبق تصاویر منتشر شده در فضای مجازی، دقیقا ۲۲ عدد از ماشین های وارداتی جدید کیا به بندر لنگه رسیدند. همانطور که از تصاویر پیداست، سدان کیا سراتو و کراس های سلتوس و سونت هم اکنون در ایران هستند و در فاز بعدی واردات، باید منتظر  کیا سراتو ۲۰۲۳ و ریو مدل ۲۰۲۲ و هاچ بک پیکانتو باشیم. اما کیا اسپورتیج مدل ۲۰۲۲ هم به ایران خواهد آمد؟

بر اساس قانون واردات خودرو به ایران در سال ۱۴۰۱، حداکثر قیمت ماشین های وارداتی باید ۲۰ هزار دلار باشد. البته حجم بالای سفارش، همیشه می تواند روی کاهش قیمت تاثیر گذار باشد. در حال حاضر ارزان ترین نسخه از کیا اسپورتیج مدل ۲۰۲۲ به تریم LX FWD تعلق دارد که قیمت آن با کمترین آپشن، به 24 هزار دلار می رسد. با یک حساب و کتاب ساده و در نظر گرفتن «حجم فوق العاده پایین سفارش ها» در دور اول واردات، باید گفت که فعلا هیچ خبری از کیا اسپورتیج مدل 2022 نخواهد بود! البته که داستان واردات ماشین در ایران، دست کمی از قصه های علمی تخیلی ندارد و برخی از کاربران فضای مجازی، تصاویر کیا اسپورتیج مدل 2022 را از بندر لنگه پخش کرده اند.

ورود کیا اسپوتیج به ایران تصویر منسوب به کیا اسپورتیج مدل ۲۰۲۲ در ایران

همچنین این مدل از واردات خودرو هم جای تعجب دارد! چرا که در سال های نه چندان دور، خودروهای سوپر اسپرت آلمانی در سفارش های بالای ۱۰۰ عدد وارد ایران می شدند و حالا باید خودروهای وارداتی جدید کیا را با سفارش های ۲۲ عددی وارد کنیم!

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.