| کد خبر: 250388 |

◄ پیشنهاد یک کارشناس: کمک چند صد میلیون دلاری به ایران ایر برای خرید هواپیما

در ارتباط با تعمیر قطعات هواپیما نیز از ده ها سال پیش پرسنل توانای مهندسی تعمیرات، قبل از معاونت فعلی و قبل از او و قبل‌تر در خصوص تعمیر، اورهال هواپیماهای پهن پیکر هزاران قطعه و یونیت اویونیکی و 800 قطعه مکانیکال و تعمیر و اورهال موتور وAPU و همچنین تعمیر و اور هال ست کامل Landing gearsها را در هما استارت زده اند.

تین نیوز

اگرچه معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری مدتی پیش و در حاشیه نمایشگاه حمل و نقل عنوان کرد «راهبرد چهارگانه ساخت، تعمیر قطعات، خرید هواپیماهای دست دوم و خرید هوشمندانه هواپیمای نو در دستور کار این سازمان قرار دارد» اما یک کارشناس هوانوردی این پرسش را از محمد محمدی بخش مطرح کرده که چه نوع یونیت و ملزومات الکتریکی و الکترونیکی و مکانیکال و قطعات مربوط به موتور را در دستور ساخت دارند؟

به گزارش تین نیوز ، محمد حسین قربانی در شبکه های اجتماعی با طرح این پرسش همچنین عنوان کرد: در انتهای ساخت چه سازمانی به شما اپروال ساخت قطعات هواپیماهای مسافربری را خواهد داد؟ لابد قصد کرده اید قطعات ایرباس و بوئینگ را مهندسی معکوس نموده و بدون اجازه کمپانی‌ های فوق بسازید؟

وی افزود: بر فرض که ساختید و همان آلیاژ را هم به کار گرفتید، اگر خدای نخواسته هواپیما سقوط کرد و اشکال هم از همان دستگاهی بود که ساختش را رسانه ای می کنیم، تکلیف بیمه هواپیما و تکلیف مسافران بیگناه چیست؟

قربانی ادامه داد: در ارتباط با تعمیر قطعات هواپیما نیز از ده ها سال پیش پرسنل توانای مهندسی تعمیرات، قبل از معاونت فعلی و قبل از او و قبل‌تر در خصوص تعمیر، اورهال هواپیماهای پهن پیکر هزاران قطعه و یونیت اویونیکی و 800 قطعه مکانیکال و تعمیر و اورهال موتور وAPU و همچنین تعمیر و اور هال ست کامل Landing gearsها را در هما استارت زده اند.

وی در مورد وعده خرید هواپیمای نو و دست دوم نیز عنوان کرد: مگر سازمان هواپیمایی متولی خرید هواپیما است؟! فرضا که باشد برای کی و کجا می خواهد هواپیما بخرد؟ لابد برای هما؟ هما که متولی خرید دارد. ایرلاین های خصوصی دیگر هم که صاحب دارند. ضمنا مگر خرید هواپیمای نو بر فرض که آن را به ایران بدهند، احتیاج به هوش برتر دارد؟

قربانی از سازمان هواپیمایی کشوری درخواست کرد به جای این گونه اظهارات،  برای پرداخت چند صد میلیون دلار به ایران ایر به عنوان ایرلاین صاحب پرچم کشور  پیگیری کند تا این شرکت برای خرید هواپیماهای دست دوم آن هم با رعایت تمامی پروتکل های لازم چه از نظر قیمت و چه به لحاظ شرایط داکیومنتی هواپیماها، اقدام نماید.

وی افزود: در این زمینه لازم است کارشناسان استراکچر، موتور، اویونیک، مکانیک، اینتریور هواپیمای انتخاب شده را در محل خرید چک کنند و زیر هر قسمت را امضا نمایند که بعدا نگویند به ما مربوط نیست خودتان بدون نظر ما خریدید وخودتان هم پاسخگو باشید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 1

    ابر قدرت هواپیمای دست دوم می‌خره
    قسم روباه رو باور کنیم یا دم خروس