| کد خبر: 25021 |

لزوم ارائه راهکار مناسب برای حذف دلالان در عرصه حمل و نقل

تین نیوز |   حسینی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در جلسه بررسی مشكلات حمل و نقل استان، اظهار داشت: در جلسه هفته گذشته با اتاق بازرگانی وضعیت حمل و نقل به گونه‌ای مطرح شد كه حمل و نقل استان نسبت به استان‌های هم جوار ضعیف‌تر است و با كمبود ماشین برای جابه جایی بار و گرانی حمل و نقل مواجه هستیم.

وی افزود: این در حالی است كه اداره كل حمل و نقل و پایانه‌های استان و شركت‌های حمل و نقل به گونه‌ای دیگر صحبت می‌كنند و در نهایت تصمیم به برگزاری این جلسه شد.
سید حسینی با تاكید بر ارائه راهكار مناسب برای حذف دلالان در عرصه حمل و نقل از مردم استان یزد به عنوان مردمانی مورد اعتماد در سطح كشور یاد كرد و افزود: آمار ارائه شده در این جلسه توسط اداره كل حمل و نقل و پایانه‌های استان تجزیه و تحلیل شود و پاسخ مستدل به مسائل ارائه گردد تا به راهكار عملی در خصوص مشكلات حمل و نقل در استان برسیم.

مدیر كل حمل و نقل و پایانه‌های استان نیز در این جلسه به وجود 18 هزار راننده، 200 شركت كالا و مسافر در استان، صدور 120 هزار بارنامه در سال گذشته، جابجایی 25 میلیون تن كالا در سال 92، رتبه سوم كشور از لحاظ رشد حمل و نقل كالا، رتبه پنجم كشور از نظر میزان حمل و نقل بدون در نظر گرفتن پتانسیل بندر خشك در استان و 63 درصد رشد حمل و نقل در خصوص سنگ آهن اذعان كرد.

در این جلسه از طرف اتاق بازرگانی استان یزد گزارشی در خصوص ناوگان حمل و نقل استان مطرح شد كه در این گزارش می‌توان به مواردی همچون وجود 11 هزار و 500 كامیون فعال، 37 درصد ناوگان فرسوده، افزایش 37 درصدی نرخ تولید از سال 90 نسبت به سال 92، كالاهای معدنی رتبه اول میزان جابجایی در استان، سه هزار و 270 واحد فعال صنعتی، سه و نیم دستگاه ماشین به ازای هر واحد صنعتی، تولید روزانه 125 تن كالا در استان و جابه جایی 20 تن از آن و درخواست شش هزار و 500 كامیون به صورت روزانه و استفاده از چهار هزار و 800 مورد از آن اشاره كرد.

همچنین نمایندگان شركت‌های حمل و نقل و رانندگان نیز مواردی از قبیل عدم حضور در جلسات تصمیم گیری مسائل حمل و نقل، وجود 162 شركت تعاونی حمل و نقلی كالا در استان، لزوم راه اندازی شهرك حمل و نقل و پایانه بار دوم استان و جلوگیری از فعالیت دلالان در این عرصه را یادآور شدند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.