| کد خبر: 249776 |

سوز سرما در جنوب آذربایجان غربی تا سه‌شنبه تداوم دارد

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: دمای هوا در شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی کاهش محسوس پیدا کرده و این سوز سرمای هوا تا روز سه شنبه نیز در این مناطق تداوم دارد.

تین نیوز

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: دمای هوا در شهرهای جنوب آذربایجان غربی کاهش محسوس پیدا کرده و این سوز سرمای هوا تا روز سه شنبه نیز در این مناطق تداوم دارد.

به گزارش تین نیوز، اردلان محمدپور اظهار کرد: با ورود موج جدیدی از سرما به منطقه دمای هوا در بیشتر مناطق جنوب آذربایجان غربی کاهش محسوس پیدا کرد و در شبانه روز گذشته حداقل دما در هفت شهر به صفر درجه سانتی گراد و کمتر از آن رسید.

وی افزود: در این مدت حداقل دمای ها در شهرهای تکاب و بوکان به منفی چهار درجه سانتی گراد، شاهین دژ به منفی ۲ درجه سانتی گراد، پیرانشهر و اشنویه به منفی یک درجه سانتی گراد و سردشت و مهاباد نیز به صفر درجه سانتی گراد رسید.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: طی چند روز آینده جوی آرام در منطقه حاکم شده اما آسمان همچنان ابری و شاهد پدیده مه غلیظ صبحگاهی خواهیم بود و در شهرها نیز به دلیل سکون بودن هوا امکان افزایش آلاینده ها وجود دارد.

وی از سالخوردگان و کودکان و بیماران قلبی و تنفسی خواست در این ایام با توجه به افزایش آلاینده های جوی از ترددهای غیرضروری در بیرون از خانه خودداری کنند.

محمدپور اضافه کرد: در شبانه روز گذشته چالدران با دمای حداقل هشت درجه سانتی گراد بالای صفر، سردترین شهر آذربایجان غربی بود و پلدشت و پیرانشهر با حداکثر دمای هفت درجه سانتی گراد گرمترین شهرهای استان؛ ضمن اینکه در همین مدت دمای هوا در مهاباد بین صفر و سه درجه سانتی گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران سنجی راه اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

طبق اعلام اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد امروز مه غلیظ صبحگاهی دید افقی در گردنه «قره بلاغ» این شهرستان را برای دومین روز متوالی به کمتر از ۱۰ متر کاهش داده و موجب اختلال در تردد وسایل نقلیه شده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.