| کد خبر: 249371 |

افزایش ۵۳ درصدی ترانزیت خروجی از پایانه مرزی بیله سوار

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از افزایش ۵۳ درصدی ترانزیت خروجی از پایانه مرزی بیله سوار خبر داد.

تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از افزایش ۵۳ درصدی ترانزیت خروجی از پایانه مرزی بیله سوار خبر داد.

به گزارش تین نیوز از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  کلیم اله وثوقی در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با بیان اینکه در ۸ ماهه گذشته ۴۶۱ هزار و۷۴۳ تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت خروجی شده گفت: این میزان کالا توسط ۲۰هزار و ۷۵۰ دستگاه ناوگان از مرز بیله سوار ترانزیت خروجی شده است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل افزود: این میزان ترانزیت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که حدود ۳۰۱ هزار و ۷۱۵ تن کالا بود امسال افزایش چشم گیری را نشان می دهد.

وی عمده کالاهای ترانزیت خروجی را شامل برنج، ورق گالوانیزه، انواع سنگ های ساختمانی، آب معدنی، کاشی، ورق آهنی و قیر عنوان کرد.

عضو شورای اداری استان اردبیل با اشاره به اینکه در ۸ ماهه گذشته ۲۸۴ هزار و۹۵۷ تن کالا توسط ۱۳ هزار دستگاه کامیون بصورت ترانزیت ورودی وارد مرز بیله سوار شده تصریح کرد: از این مقدار ۱۰ هزار و۲۹۱ تن کالا توسط ۶۳۲ دستگاه کامیون ایرانی ، ۱۹۹ هزار و ۵۲۶ تن کالا توسط ۸ هزار و ۷۲۱ دستگاه کامیون آذری ، ۵۷ هزار و۸۳۳ تن کالا توسط ۲ هزار و۷۳۴ دستگاه کامیون ترکیه و ۱۷ هزار و ۳۰۷ تن کالا نیز توسط ۹۸۴ دستگاه کامیون سایر ملیت ها از مرز بیله سوار ترانززیت ورودی شده اند.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل در ۸ ماهه گذشته از صادرات ۳۰۲ هزار و ۸۶۸ تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار خبر داد و خاطرنشان کرد: این میزان کالا توسط ۱۳ هزار و ۷۶۱ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار صادر شده است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل عمده کالاهای صادر شده را انواع کاشی، سنگ ساختمانی، نمک، شمش آهن، کاشی، شیشه و پروفیل برشمرد.

وثوقی در مدت یاد شده وارادات بیش از ۹ هزار و ۴۶۸ تن کالا را از پایانه مرزی بیله سوار یادآور شد و اظهار کرد: این میزان کالا توسط ۴۶۵ دستگاه کامیون وارد مرز بیله سوار شده اند.

وی با بیان اینکه نسبت به مدت مشابه سال قبل که میزان واردات کالا از مرز ۹ هزار و ۲۰۰ تن بود امسال افزایش ۳ درصدی را شاهد هستیم افزود: ۷۱ درصد از این کالا ها توسط کامیون ایرانی، ۲۳ درصد توسط کامیون آذری، ۶ درصد نیز توسط کامیون های گرجی و سایر ملیت ها وارد مرز بیله سوار شده اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.