| کد خبر: 241987 |

◄ خراسان رضوی رتبه نخست ترانزیت خروجی جاده‌ای کشور کسب کرد

سرپرست اداره ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی از کسب رتبه نخست ترانزیت خروجی جاده‌ای کشور توسط این استان به واسطه فعال چهار مرز دوغارون، سرخس، لطف‌آباد و باجگیران خبرداد.

تین نیوز

مرتضی مجردی به تشریح خبر فوق پرداخت و افزود: خروج بارهای ترانزیتی از ۴ مرز فعال استان به مقصد کشورهای دیگر یا همان ترانزیت خروجی از خراسان رضوی در سال گذشته به یک میلیون و ۲۲۳ هزار تن رسید که در مقایسه با سال پیش از آن ۷۰ درصد و در مقایسه با سال ۹۸ و پیش از شیوع کرونا سه درصد افزایش داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، وی ادامه داد: ترانزیت ورودی از کشورهای افغانستان و ترکمنستان به استان در سال گذشته ۳۳۸ هزار تن بوده است که رشدی ۲۱۰ درصدی نسبت به سال ۹۹ و البته کاهش ۵۶ درصدی در مقایسه با سال ۹۸ را نشان می دهد.

سرپرست اداره ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی اضافه کرد: افزایش ترانزیت خروجی نشان می دهد تاثیرات کرونا بر بخش تجارت جاده ای با همسایگان به شدت کاهش یافته است، اما ماندگاری شیوه تجارت به شکل ترانشیپمنت کالا در مرزهای ترکمنستان، همچنان ترانزیت ورودی به مرزهای استان را تحت تاثیر قرار می دهد.

مجردی در پایان با بیان اینکه از مجموع ۲۲ مرز جاده‌ای کشور، مرز دوغارون رتبه پنجم، مرز سرخس رتبه دوم و مرز لطف آباد نیز رتبه هفتم ترانزیت خروجی را کسب کرده اند، گفت: مرزهای زمینی استان در بحث ترانزیت ورودی جایگاه پنجم کشور را کسب کرده اند و باید به این موضوع نیز توجه داشت که مرز باجیگران در عمل یک مرز تجاری نیست بلکه فقط ترددهای مسافری دیپلماتیک و خاص از آن انجام می شود و این مهم با فعال سه مرز این استان محقق شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.