| کد خبر: 248787 |

ساخت ترمینال جدید در مهرآباد با ظرفیت ۲۰ میلیون مسافر

مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: به دستور وزیر راه و شهرسازی ساخت یک ترمینال جدید در مهرآباد با ظرفیت ۲۰ میلیون مسافر سالانه در دستور کار قرار گرفته است.

تین نیوز

مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: به دستور وزیر راه و شهرسازی ساخت یک ترمینال جدید در مهرآباد با ظرفیت ۲۰ میلیون مسافر سالانه در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حمیدرضا سیدی مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران امروز در مراسم بهسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه بین المللی مهرآباد به عنوان بزرگترین زیرساخت فرودگاهی در پرترافیک ترین فرودگاه کشور، گفت: با توجه به گلایه خلبانان از وضعیت کیفیت باند ۲۹ چپ مهرآباد با فعال کردن باند ۲۹ راست، عملیات بهسازی باند ۲۹ چپ مهرآباد در همین دولت آغاز و پروژه یک ساله با اعتبار ۷۵۰ میلیارد تومان اجرا شد.

سیدی با اشاره به رعایت همه استانداردهای روز دنیا در بهسازی باند ۲۹ چپ مهرآباد، خاطر نشان کرد: فرودگاه مهرآباد طبق تصمیم دولت و نظام تعطیل شدنی نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ترمینال یک و دو فرودگاه مهرآباد ۷۰ سال قدمت دارد این ۲ ترمینال امروزه آثار باستانی تلقی می شود.

وی ادامه داد: ترمینال های ۴ و ۶ هم با وجود سوله های صنعتی در شأن مردم و کشور نیست، به همین دلیل ساخت ترمینال جدید مهرآباد با ظرفیت ۲۰ میلیون مسافر در سال از امروز به دستور وزیر راه و شهرسازی در دستور کار قرار گرفت.

سیدی گفت: مرکز کنترل فضای کشور ۹۰۰ نیروی متخصص دارد و با ۱۲۰ سامانه کمک ناوبری روزانه به هزار و ۵۰۰ پرواز خدمات می دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این مرکز با داشتن ۲۰ سال عمر، نیاز به نوسازی و بازسازی داشت، به همین منظور مرکز کنترل پشتیبان در نزدیکی ترمینال های ۱ و ۲ مهراباد به مساحت ۱۴ هزار متر مربع و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار ۲ ساله ساخته خواهد شد.

به گفته سیدی، در کل فرودگاه های کشور ۱۱۸ پروژه عمرانی در دست اجرا قرار دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    یک مساله به من میگه اشتباه این کار !! چرا مهرآباد !! امام خمینی باید گسترش بدهند !!

  • ناشناس 0 0

    باز هم سوله می‌سازند