| کد خبر: 248335 |

عاقبت بازنشسته ایران خودرو+ عکس

تعداد کارکنان فعال در گروه صنعتی ایران خودرو 72هزار نفر اعلام می شود و برخی از کارشناسان این تعداد را سه برابر استاندارد های صنعت خودرو است.

تین نیوز

تصویری که بهانه این مطلب شد حاوی طنزی نیشدار است، خودروی پیکان با پلاک معلولان که در تهران در حال تردد است با نوشته ای بر روی پنچره عقب آن جلب توجه می کند: «بازنشسته ایران خودرو».

به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصاد 100، تولید پیکان که از همان سال تاسیس ایران خودرو آغاز شده بود در دهه هفتاد متوقف شد و اشاره صاحب خودرویی که عبارت بازنشسته ایران خودرو  را بر روی شیشه عقب این خودرو نوشته، به همین موضوع اشاره دارد.

اما فارغ از این نگاه در مورد ایران خودرو بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو در نقد عملکرد صنعت خودرو در کلان و دو شرکت سایپا و ایران خودرو موضوع مازاد نیروی انسانی را مطرح و یکی از دلایل افزایش هزینه تولید را در خودروسازی ایران ناشی از همین مسئله می دانند.

این تصویر و صاحب خوش ذوق این پیکان که به نظر خیلی هم در نگهداری از آن وسواس به خرج داده بهانه ای شد به موضوع تعداد کارکنان فعال در گروه صنعتی ایران خودرو بپردازیم در حال حاضر آمار منعکس شده در ویکی پدیای فارسی تعداد این کارکنان را 72هزار نفر اعلام می کند و برخی از کارشناسان این تعداد را سه برابر استاندارد های صنعت خودرو است.

پیکان بازنشسته ایران خودرو
خودروی پیکان با پلاک معلولان که در تهران در حال تردد است
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.