| کد خبر: 247758 |

آغاز همکاری های مشترک دو خودروساز بزرگ

صبح امروز دو خودروساز بزرگ کشور با امضای هفت تفاهم نام میان شرکت های زیرمجموعه خود، رسماً همکاری مشترک را آغاز کردند؛ این تفاهم نامه ها پنج هدف اصلی را دنبال خواهند کرد.

تین نیوز

صبح امروز دو خودروساز بزرگ کشور با امضای هفت تفاهم نام میان شرکت های زیرمجموعه خود، رسماً همکاری مشترک را آغاز کردند؛ این تفاهم نامه ها پنج هدف اصلی را دنبال خواهند کرد.

به گزارش تین نیوز، این مراسم در شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (ایکیدو) با حضور مدیران عامل دو خودروساز بزرگ و مدیران عامل شرکت های زیرمجموعه ایران خودرو و سایپا برگزار شد که ضمن آن هفت تفاهم نامه همکاری میان این شرکت های زیر مجموعه به دنبال پنج هدف اصلی منعقد و امضا شد.

احمد رویایی، مدیرعامل شرکت ایکیدو، در این مراسم ضمن اشاره به رویکرد تعاملی این دو شرکت و ترسیم نقشه راه تقویت و تحول صنعت خودرو کشور، اظهار کرد: طی جلساتی که با مدیران عامل دو خودروساز بزرگ کشور داشتیم، در جهت اجرای منویات مقام معظم رهبری و همچنین ایجاد تحول در صنعت خودروسازی و انجام اقدامات لازم برای کاهش اثرات تحریم ها که مورد تاکید هر دو مدیر خودروساز بود، مراسم انعقاد تفاهم نامه های همکاری بین شرکت های زیرمجموعه ایران خودرو و سایپا فراهم شد. با توجه به رویکرد تعاملی ایران خودرو و سایپا، نقشه راه تقویت صنعت خودرو کشور ترسیم و بر استفاده از ظرفیت های واقعی دو خودروساز بزرگ کشور، کاهش قیمت تمام شده محصول بر مبنای ارتقا کیفیت، تکمیل زنجیره تولید و همگام سازی با تکنولوژی پیشرفته و همچنین رفع تحریم ها تاکید جدی شد.

وی افزود: در جلسات کارشناسی، نقاط مشترک همکاری دو شرکت احصا شد و سپس متن ها امضای هفت تفاهم نامه میان شرکت های زیرمجموعه این دو شرکت خودروساز منعقد و امضا شد. پس از اجرای مفاد این تفاهم نامه ها، در قدم بعدی و پس از برگزاری نشست های تخصصی، با رهنمودهای مدیران ایران خودرو و سایپا در جهت قردادهای نهایی پیش خواهیم رفت.

مدیرعامل ایکیدو اهداف این هفت تفاهم نامه را تولید اقتصادی محصولات و قطعات از طریق پوشش ظرفیت خالی شرکت ها، توسعه هسته های اکتساب فناوری در زنجیره ساخت و تامین قطعات و تجهیزات و خدمات در صنعت خودرو مدیریت و بهره برداری بهینه استفاده از منابع و دارایی ها در با هدف کاهش بهای تمام شده محصولات و قطعات، ارتقا فناوری و تکنولوژی عملیاتی تولید از طریق به اشتراک گذاشتن تجارب و ظرفیت های مهندسی و افزایش عمق  ساخت داخل قطعات و مجموعه ها با هدف ارتقا کیفیت و کاهش ارزبری محصولات عنوان کرد.

وقت آن رسیده که صنعت خودرو کشور رشد عمقی پیدا کند

 در ادامه این نشست قائم مقام گروه خودروسازی با بیان اینکه خوشبختانه صنعت خودرو کشور، ابعاد حساس رشد خود را پشت سر گذاشته و به اندازه کافی رشد طولی داشته است؛ بر این اساس اکنون زمان آن است که رشد عمقی پیدا کند، گفت: استانداردهای جهانی سال هاست که بیانگر این است که طی سال های آینده، تعداد خودروسازهای دنیا به یک سوم کاهش پیدا خواهد کرد و شرایط عمومی بازارها و روند کلی صنعت خود به سمتی خواهد بود که خودروسازها ناگزیر از اتحاد و همکاری هستند.

وی ادامه داد: این اتحاد با هوشمندی مدیران دو خودروساز ما را به این نقطه رساند که راهبردی را اتخاذ کردند که دو گروه، با همکاری یکدیگر بتوانند از روندهای جهانی نه تنها عقب نیفتند، بلکه یکی از پیشگامان روندها باشند. در این راستا جلساتی تشکیل و بدین ترتیب نتایج خوبی نیز حاصل شد. قطعا ما در صنعت خودرو برای آنکه رشد عمقی داشته باشیم، نیاز است که از فرصت ها، بهترین استفاده ها را کنیم، گلوگاه ها را بشناسیم و بر آن ها غلبه کنیم و همچنین بتوانیم اهداف و راهبردهای ملی را به عنوان صنعتی تمام عیار و پیش رو پوشش دهیم.   

قائم مقام گروه خودروسازی سایپا، تاکید کرد: قطعا در صنعت خودرو گلوگاه های حساسی در حوزه قوای محرکه وجود دارد که نسبت به دنیا فاصله داریم؛ لذا حتما بایستی در این حوزه کار شود. همچنین در حوزه الکترونیک و تکنولوژی های جدید نیز فاصله با دنیا دیده می شود که بایستی به سرعت گلوگاه ها شناسایی و برنامه ریزی صورت گیرد تا این فاصله جبران شود. البته نمونه های موفق اجرا شده و نشست امروز نشان دهنده عزم جزم دو گروه خودروساز برای تحقق اتحاد است.

افتتاح دو نمایندگی مشترک برای ارائه خدمات پس از فروش ایران خودرو و سایپا، به زودی

 کیانوش پورمجیب  قائم مقام اجرایی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو  نیز در ادامه از همکاری و توافق برای خریدهای مشترک دو خودروساز خبر داد و گفت: مقرر شده که معاونت های دو گروه خودروسازی، خریدهای هر دو شرکت در خصوص مواردی که می توانند خرید مشترک داشته باشند، اقدام کنند تا هزینه های خرید به شدت کاهش پیدا کند. در آینده نزدیک این لیست مشترک ارائه خواهد شد و تمام خریدهایی که از طریق سامانه های بورس و موارد مشابه انجام می شود، بصورت متفق اقدام خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: توافق های خوبی در حوزه لجستیک در حال انجام است و به نظر می رسد که این حوزه هم حوزه ایست که هم افزایی دو گروه، می تواند نقش جدی در کاهش قیمت های تمام شده و بهبود خدمت رسانی به مشتریان شود. همچنین توافق خوبی در حوزه ایجاد مهندسی و تحقیقات مشترک صورت گرفته که در این زمینه نیز توفیقات خوبی برای هر دو شرکت در پی خواهد داشت. در حوزه خدمات پس از فروش و و امدادرسانی به مشتریان نیز جلسات برگزار و تفاهم شد که دو نمایندگی مشترک به زودی با لوگو مشترک افتتاح خواهد شد تا در زمینه خدمات پس از فروش در زمینه ارزان رسانی و خدمات رسانی بهینه ظاهر شوند.

در ادامه این مراسم، هفت تفاهم نامه مذکور میان شرکت های زیرمجموعه دو گروه خودروسازی ایران خودرو سایپا امضا شد.

طراحی و ساخت قوای محرکه جدید و مشترک دو خودروساز

پس از آن مهدی خطیبی  مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو  در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به اینکه پس از اتحاد استراتژیک دو خودروساز، همکاری ها در زمینه های مختلف از جمله لجستیک، خدمات پس از فروش، خرید، دفاتر خارجی، قوای محرکه و غیره شکل گرفته، اظهار کرد: قطع به یقین ایران خودرو داشته های خود در زمینه قوای محرکه را با سایپا به اشتراک خواهد گذاشت. هدف از اتحاد استراتژیک، کاهش هزینه ها و استفاده از ظرفیت های خالی یکدیگر است که اکنون به نحو عالی بین دو خودروساز بزرگ کشور در حال شکل گیری است.

وی افزود: در حال حاضر علاوه بر تست و ارزیابی موتور tu۵ پلاس بر روی خودروی شاهین، آماده ایم تا یک موتور با حجم ۱۴۰۰ سی سی را در اختیار سایپا قرار دهیم.

همچنین محمدعلی تیموری  مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا  نیز گفت: با تفاهم نامه هایی که امروز به امضا رسید، بهبود کیفیت ساخت، افزایش تیراژ و در نتیجه کاهش قیمت های تولید خودرو، مورد انتظار است. ضعف های موتور توربوشارژ استفاده شده در خودروی شاهین (ایرادات و صداهای آن) برطرف شده است. مقرر شده شاهین را با موتور tu۵ پلاس ایران خودرو تولید کنیم که در مراحل تست به سر می برد.

تیموری خاطرنشان کرد: برای تولید خودروی اقتصادی مشترک مد نظر وزارت صمت توسط ایران خودرو و سایپا، قوای محرکه جدیدی طراحی و ساخته خواهد شد. ادغام دو شرکت سهامداری که هر یک بیش از دو میلیون نفر سهامدار دارد، اتفاق نمی افتد، بلکه همکاری برای استفاده از ظرفیت های موجود و قابلیت های یکدیگر که نظیر آن را در جهان بین رنو و نیسان دیده شد، محقق خواهد شد.

گفتنی است که شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو در زمینه مالی و واسطه گری مالی در دو شاخه بیمه و بانک در حال فعالیت است و در حوزه تولید نیز در مجموعه MRP ایران و در زمینه قوای نیرو محرکه، میلنگ و... فعالیت دارد. ارزش جاری دارایی های گروه سرمایه گذاری ایران خودرو بالغ بر ۲۵۰ هزار میلیارد دلار است که با حدود ۸۰ هزار نفر بصورت نیروی فعال مشغول به کار است.   

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.