| کد خبر: 247709 |

مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری خبر داد:

◄ احداث 8 هزار کیلومتر راه در مناطق روستایی/ نیازمند کمک هرچه بیشتر دولت هستیم!

احداث 8 هزار کیلومتر راه روستایی ، 500 پل در مناطق محروم و همچنین رسیدگی به نقاط حادثه خیز جاده ای از جمله اقدامات انجمن خیرین راه و ترابری است.

تین نیوز

چهارمین گردهمایی انجمن خیرین راه و ترابری در ساختمان وزارت راه و شهرسازی  صبح امروز برگزار شد.

به گزارش تین نیوز، پیش از این قرار بود رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در این گردهمایی حاضر باشد، اما به دلیل سفر به استان مرکزی، وی غایب اصلی این مراسم بود. به جای ایشان ایمان اسلامیان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی به نمایندگی از وزیر راه و شهرسازی در گردهمایی حاضر شد.

مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری در گفت و گو با خبرنگار تین نیوز در مورد این گردهمایی عنوان کرد: انجمن خیرین راه و ترابری در سال 93 با همکاری وزارت راه و شهرسازی آغاز به کار کرد و امروز چهارمین گردهمایی این انجمن برگزار شد.

سید حسین میرشفیع افزود: احداث 8 هزار کیلومتر راه روستایی، 500 پل در مناطق محروم و همچنین رسیدگی به نقاط حادثه خیز جاده ای از جمله اقدامات این انجمن در چند سال گذشته است.

او با بیان این که انجمن خیرین راه و ترابری در جهت کاهش تلفات جاده ای، برنامه هایی در نظر دارد، عنوان کرد: در حال حاضر آمار تلفات جاده ای کشور سالانه 16 هزار نفر است که با توجه به نقش موثر عوامل انسانی در تصادفات و تلفات جاده ای، مشارکت مردمی در کاهش آن بسیار تاثیرگزار خواهد بود.

وی  گفت: مجمع خیرین سلامت کشور برنامه ایجاد 100 پایگاه اورژانس جاده ای را در دستور کار دارد و از دیگر اقدامات در حال انجام برای کاهش تلفات، طرح آشکارسازی موتور سیکلت ها و همچنین روشنایی راه های کشور است.

 میرشفیع در خصوص پروژه های راهسازی که توسط خیرین در حال انجام است، تاکید کرد: در حال حاضر دو پروژه شاخص شامل پروژه بزرگراه یزد _ طبس به طول 39 کیلومتر با رقمی بالغ بر 400 میلیارد تومان و پروژه راهسازی در بشاگرد به طول 34 کیلومتر توسط خیرین در حال انجام است.

مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری افزود: در ضمن جامعه مهندسین مشاور نیز در پروژه های محرومیت زدایی  و مهندسین عمران و نقشه بردار در حوزه امور اجرایی و همچنین پیمانکاران برای تامین ادوات و ماشین آلات راه سازی با ما همکاری می کنند. 

وی در مورد فعالیت های انجام شده  از سوی این انجمن، در عرصه های فرهنگی عنوان کرد:  هم اکنون در حال جمع آوری تاریخ شفاهی راه ها هستیم، همچنین تالیف کتاب هایی برای شناساندن نام آوران راه و ترابری کشور به نسل های آینده در حال انجام است. در اولین اقدام، کتابی به نام مرحوم غنی زاده در گردهمایی امروز رونمایی شد.

میرشفیع به حضور نمایندگان مجلس و دیگر مقامات در این گردهمایی نیز اشاره کرد و گفت: در چهارمین گردهمایی انجمن خیرین راه و ترابری، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از استان های خراسان شمالی، آذربایجان غربی و هرمزگان حضور داشتند. همچنین قاضی زاده هاشمی (فراکسیون مناطق محروم) و امام جمعه اهل سنت شهرستان خنج (جنوب استان فارس) نیز مهمان این جلسه بودند. 

او با بیان این که راهداری و حمل و نقل جاده ای نیازمند کمک های بیشتری از سوی دولت، است، خاطرنشان کرد: مطابق قانون، دولت موظف است 20 درصد درآمد حاصل از جریمه های رانندگی را به پلیس و همچنین60  درصد از این درآمد را به شهرداری ها و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور اختصاص دهد اما متاسفانه از درآمد تقریبا 5 هزار میلیاردی دولت نهایتا 300 میلیارد تومان به سازمان راهداری اختصاص یافته است، گاهی اوقات کمک های دولتی با تاخیر انجام می شود.

مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری افزود: نرم افزار ردیاب محل تصادفات جاده ای تهیه شده، اما متاسفانه پلیس در راستای اتصال این نرم افزار به دیس پچ خود با ما همکاری نمی کند. ضمن این که در حال حاضر سیستم GIS برای راه های روستایی (بالای 20 خانوار) در دسترس است. این اقدام پلیس می تواند نقشی بسیار موثر در کاهش زمان رسیدگی به مصدومان حوادث و در نتیجه کاهش آمار تلفات جاده ای داشته باشد.

به گفته وی همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با انجمن خیرین راه و ترابری مناسب است.

میر شفیع در پاسخ به این پرسش که کدام مناطق کشور به رسیدگی بیشتری نیاز دارند؟ گفت: در حال حاضر استان های کردستان، آذربایجان غربی، شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان (محدوده کوه های مکران) و مرز شمال خوزستان با استان های چهارمحال و بختیاری، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد نیاز به رسیدگی بیشتری دارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.