| کد خبر: 247665 |

کاهش مدت معافیت از حق توقف در بارگیری و تخلیه ناوگان جاده ای

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی از کاهش مدت زمان معافیت از حق توقف در بارگیری و تخلیه ناوگان جاده ای از ۱۲ ساعت به ۷ ساعت خبر داد.

تین نیوز

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی از کاهش مدت زمان معافیت از حق توقف در بارگیری و تخلیه ناوگان جاده ای از ۱۲ ساعت به ۷ ساعت خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، شهریار افندی زاده معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: شورای عالی هماهنگی ترابری در راستای ایجاد انگیزه و مشوق برای جلوگیری از تاخیرها، افزایش بهره وری و ارتقاء میزان حمل ونقل مصوب کرد که مدت زمان ۷ ساعت جایگزین ۱۲ ساعت برای معافیت از حق توقف در بارگیری و تخلیه ناوگان جاده ای شود.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: در جلسه دویست و بیست و چهارمین نشست شواری عالی هماهنگی ترابری وزارت راه و شهرسازی، چهار دستور در موضوعات حمل ونقل جاده ای ، صدور مجوزها و نحوه فعالیت شرکت های نماینده کشتیرانی ، لجستیک و پیشنهاداتی برای طرح در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در راستای بازنگری مقررات و ضوابط و ضرورت به روز رسانی آن ها مقرر شد بازنگری ضوابط مربوط به حمل ونقل بر عهده شورای عالی هماهنگی ترابری وزارت راه و شهرسازی باشد، بر همین اساس بازنگری مواد ۱۶ و ۱۷ شرایط عمومی حمل ونقل جاده ای داخلی کالا(مصوبه نشست ۱۵۴ مورخ دی ماه ۷۴ و اصلاحات بعدی آن در نشست ۱۶۵ مورخ اسفند ۸۳) در خصوص مدت زمان معافیت از حق توقف در فرایند تخلیه و بارگیری ناوگان حمل بار جاده ای اولین دستور این نشست بود.

افندی زاده خاطر نشان کرد: شورای عالی هماهنگی ترابری در راستای ایجاد انگیزه و مشوق برای جلوگیری از تاخیرها، افزایش بهره وری و ارتقاء میزان حمل ونقل مصوب کرد که مدت زمان ۷ ساعت جایگزین ۱۲ ساعت برای معافیت از حق توقف دربارگیری و تخلیه ناوگان جاده ای در مدت زمان توقف شود. همچنین با توجه این مدت برای کامیون های یخچالی با توجه به حمل کالاهای فاسد پذیر به ۴ ساعت کاهش یافت.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: اصلاح بند ۷ ماده ۲ آیین نامه صدور مجوز و نحوه فعالیت شرکت های نمایندگی کشتیرانی در خصوص شرح وظایف این شرکت ها(مصوبه ۱۶۷ شورا مورخ بهمن ماه ۹۰) موضوع دیگری بود که در این نشست مطرح شد.

وی افزود: با توجه به تداخل برخی از از موارد شرح وظایف شرکت های نمایندگی کشتیرانی با برخی شرکت های بین المللی و ایجاد ابهاماتی در این خصوص مقرر شد دبیرخانه شورا با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با همکاری انجمن ها و اصناف مرتبط، موارد دارای تداخل را احصا کرده و پیشنهادات اصلاحی خود را به شورای عالی هماهنگی ترابری ارائه کنند.

به گفته افندی زاده موضوع سومی که در این نشست مطرح شد، بررسی فرایند ماده ۱۰ آیین نامه ستاد مراکز لجستیک کشور(مصوبه نشست ۲۰۲ شورا مورخ اردیبهشت ۹۷) بود.

وی با بیان اینکه بر اساس ماده ۱۰ این آیین نامه فرآیند صدور، تمدید و ابطال مجوز ایجاد و بهره برداری مراکز لجستیک با تصویب ستاد تعیین خواهد شد، افزود: در این نشست فرایند صدور مجوزها با توجه به فرایند طی شده در ستاد لجستیک کشور به نصویب شورای عالی هماهنگی ترابری رسید.

افندی زاده خاطر نشان کرد: در بخش دیگری از این نشست پیشنهاداتی در خصوص تامین زیرساخت های کلیدی، تجهیزات و تسهیلات شورا در ارتقاء عملکرد حمل ونقل بین المللی کشور برای تصویب در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مورد بررسی قرار گرفت که در خصوص رفع موانع و تسهیل ترانزیت کشور بود تا بتوان حجم ترانزیت کشور را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 0 0

    چرا هشت سال سنوات 72تا80راننده گان دردستور کار شورا قرار داده نمی شود ومشکل راننده گان حل شود بجای هشت سال سه چهارسال موجود است با راهکاری هشت سال کامل شود این حق راننده گان است راننده مقصر نبوده است