| کد خبر: 247437 |

به دلیل آلودگی نفتی، زندگی در مسجدسلیمان ناممکن شده است

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از شهرهای مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا گفت: زیست انسانی در برخی از مناطق شهرستان مسجدسلیمان هم به لحاظ توپوگرافی و شیب های تندی که وجود دارد و هم به لحاظ آلودگی مناطق به نفت و گاز، ناممکن شده و باید هر چه سریع تر برای جابه جایی این مناطق تصمیم گیری شود.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از شهرهای مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا گفت: زیست انسانی در برخی از مناطق شهرستان مسجدسلیمان هم به لحاظ توپوگرافی و شیب های تندی که وجود دارد و هم به لحاظ آلودگی مناطق به نفت و گاز، ناممکن شده و باید هر چه سریع تر برای جابه جایی این مناطق تصمیم گیری شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد آئینی در سفر به استان خوزستان و بازدید از شهرهای مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا بر جلب مشارکت مردم و بخش خصوصی برای جابه جایی هرچه سریع تر ساکنان از مناطق در معرض خطر تاکید کرد.

وی در خصوص جزئیات بازدید خود از شهرهای مسجد سلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا با اعلام اینکه زیست انسانی در برخی از مناطق شهرستان مسجدسلیمان ناممکن شده و باید هرچه سریع تر برای جابه جایی این مناطق تصمیم گیری شود، گفت: موضوع اصلی در شهرستان مسجدسلیمان موضوع محلات هدف بازآفرینی شهری و محلاتی است که مشکلاتی هم در حوزه نوسازی دارند و هم عمدتاً مشکلشان بحث جابه جایی است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: نیازمند یک تصمیم شجاعانه برای جابه جایی ویژه در شهر مسجدسلیمان هستیم که در نوع خود در کشور به لحاظ حجم و وسعت، بی نظیر است و در هیچ جای کشور چنین کاری صورت نگرفته است.

آئینی ادامه داد: هم به لحاظ موضوعات توپوگرافی و شیب های تندی که وجود دارد و هم به لحاظ آلودگی مناطق به نفت و گاز، واقعاً زیست انسانی در این مناطق ناممکن شده و باید هر چه سریع تر برای جابه جایی این مناطق تصمیم گیری شود.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی با فعال شدن ستاد بازآفرینی شهرستان مقرر شد کارگروهی در این زمینه شکل گیرد و تصمیم لازم در این حوزه گرفته شود، زمین مناسبی برای این کار باید فراهم شود و از مکانیزم هایی که سریع تر می شود این واحدها را ساخت بهره برد.

تکلیف شهرداری ها برای ارائه تخفیف حداقل ۵۰ درصدی در عوارض پروانه و تراکم ساخت

آئینی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه دولت و شهرداری های سراسر کشور مشوق های بسیار خوبی برای نوسازی واحدهای فرسوده در نظر گرفته اند، اظهار کرد: در محدوده های مصوب بافت های فرسوده شهرداری ها موظف هستند حداقل ۵۰ درصد در عوارض پروانه و تراکم ساخت تخفیف بدهند و انتظار بر این است تا ۱۰۰ درصد تخفیف دهند.

دعوت از سازندگان برای نوسازی و مقاوم سازی بناهای ناپایدار بافت های فرسوده

وی در ادامه از مالکان، توسعه گران و سازندگان دعوت کرد به نوسازی و مقاوم سازی بناهای ناپایدار و لرزان واقع در بافت های فرسوده ورود کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تسهیلات بانکی نیز برای این کار فراهم شده و افراد ساکن در محدوده های بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری می توانند از تمامی تسهیلات، حمایت ها و تخفیف های نهضت ملی بدون رعایت شرایط چهارگانه نهضت ملی استفاده کنند.

آئینی افزود: در شهرهای این حوزه انتخابیه، وام نوسازی به صورت ویژه برای این کار با سقف ۳۵۰ میلیون تومان که ۱۵۰ میلیون تومان آن به صورت صفر درصد در نظر گرفته شده است و علاوه بر آن یک وام ودیعه اسکان موقت به مبلغ ۴۵ میلیون تومان با نرخ چهار درصد نیز قابل پرداخت است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.