| کد خبر: 247049 |

عزم راسخ اداره کل راه و شهرسازی برای توسعه بزرگراه های سیستان و بلوچستان

اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با عزمی راسخ و همتی والا در مسیر توسعه بزرگراهی استان گام برداشته بطوری که تبدیل شدن استان به کارگاه بزرگ راه سازی با وجود تنگناهای شدید مالی و قرارگیری طرح های این بخش در صدر پروژه های زیربنایی استان گواه آینده روشن در این بخش دارد.

تین نیوز

اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با عزمی راسخ و همتی والا در مسیر توسعه بزرگراهی استان گام برداشته بطوری که تبدیل شدن استان به کارگاه بزرگ راه سازی با وجود تنگناهای شدید مالی و قرارگیری طرح های این بخش در صدر پروژه های زیربنایی استان گواه آینده روشن در این بخش دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیستان و بلوچستان با وجود موقعیت خاص جغرافیایی در جنوب شرق کشور قرار داشته، استانی که شرایط ویژه ای از نظر نقش آفرینی در مبادلات منطقه ای و فرامنطقه ای کالا و تعامل و ارتباط با حوزه های پیرامونی بویژه کشورهای واقع در شمال و شرق خود را دارا است. 

راحت ترین راه دسترسی کشور های آسیای میانه و نیز کشور افغانستان به آبهای آزاد جهانی از طریق سیستان و بلوچستان و بندر چابهار است که این امر مزیت تجاری بسیار مطلوبی را برای این استان و کشورهای یادشده فراهم کرده است در این راستا توسعه بزرگراه ها دراین استان علاوه بر اهمیت کشوری، در موقعیت داخلی استان نیز تأثیرات بسزایی گذاشته و توانسته شاخص های رفاه اجتماعی را در این منطقه بالا برده و این استان را از محرومیت های اجتماعی دور کند و همچنین باعث کاهش تصادفات جاده ای در استانی که با دو معضل قاچاق سوخت و قاچاق اتباع خارجی غیر مجاز دست و پنجه نرم می کند، می شود.

با تمام فشارها و تنگناهای مالی با همت والای اداره کل راه و شهرسازی استان منابع مالی به نحوی مدیریت شد که حتی یکی از طرح های  بزرگراهی استان تعطیل نشد و همچنان این استان در تراز برتر کشوری در توسعه بزرگراهی قرار دارد.

راه اولویت توسعه سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان راه را مهمترین اولویت در توسعه سیستان و بلوچستان ذکر کرد و افزود: توسعه راهها بویژه بزرگراه به منظور رونق تجارت و ترانزیت و کاهش تصادفات جاده ای در اولویت برنامه های توسعه ای این استان قرار دارد.

حسین مدرس خیابانی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور کمترین طول بزرگراه را دارد این حالیست که مسیر ارتباطی چابهار - میلک به عنوان یکی از کرویدورهای اصلی تجارت جهانی ضرورت وجود راه های مواصلاتی استاندارد را در این پهنه جغرافیایی جنوب شرق کشور اجتناب ناپذیر کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان؛ طول کلی کریدورهای اصلی استان یک هزار و ۵۷۱ کیلومتر است که تاکنون در این مسیرها ۴۲۱ کیلومتر بزرگراه احداث شده و عملیات ساخت ۴۶۳ کیلومتر باند دوم نیز در حال انجام است.

منصور بیجار افزود: به منظور تبدیل شدن کل مسیرهای استان سیستان و بلوچستان به بزرگراه در مجموع با وضعیت کنونی بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

تبدیل سیستان و بلوچستان به کارگاه راه سازی

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: جاده های این استان هم اینک به کارگاه های راه سازی تبدیل شده بطوریکه ۱۲۷ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی با اعتبار حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و فعال بودن ۱۲ کارگاه راه سازی و اشتغال بیش از ۲ هزار نفر در محورهای زابل- زاهدان ، زاهدان- بیرجند، میرجاوه- زاهدان - بم و زاهدان- خاش ، اسکل آباد- گوهرکوه بزمان و زابل - زهک در حال ساخت است که پیش بینی می شود تا پایان سالجاری بیش از ۸۰ کیلومتر آن آماده بهره برداری شود.

عطااله اکبری اظهارداشت: با هدف توسعه زیرساخت های ارتباطی و حمل و نقل جاده ای بویژه بزرگراه که نوید بخش رونق اقتصادی و افزایش ایمنی سفر در سیستان و بلوچستان خواهد بود در سال گذشته ۶۳ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در محدوده زیرپوشش این اداره کل بعد از اتمام مراحل ساخت زیر بار ترافیک رفت که امسال در تلاش هستیم بنا بر ضرورت نیاز استان با ساخت ۲۷ کیلومتر دیگر طول آن را به ۹۰ کیلومتر افزایش دهیم.

وی افزود: با اقدامات مطلوب صورت گرفته، این اداره کل سال گذشته پیشتاز تامین اعتبار و ساخت بزرگراه و راه اصلی در کشور معرفی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: از آنجایی که طولانی شدن طرح های راه سازی با توجه به شرایط اقتصادی و تورم بسیار هزینه بر خواهد بود تمام تلاش این اداره کل با وجود همه تنگناهای مالی تکمیل هر چه سریعتر طرح های زیرساختی بویژه بزرگراه در استان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.