| کد خبر: 239794 |

◄ ضعف آموزش نیروی انسانی در ستاد و ادارت تابعه وزارت راه و شهرسازی؟

یک کارشناس حمل و نقل از سکون و سکوت مغز افزاری در ستاد و ادارات تابعه وزارت راه و شهرسازی انتقاد کرد.

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل از سکون و سکوت مغز افزاری در ستاد و ادارات تابعه وزارت راه و شهرسازی انتقاد کرد.

به گزارش تین نیوز، رضا مرادی با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: در جامعه امروز رویش و گرانش مغز افزاری نسبت به سیستم های سخت افزاری (ماشین آلات و امکانات اجرایی) بسیار موثرتر و کاراتر است.

وی افزود: با پیشرفت تکنولوژی و فن آوری های جدید که عموما از طریق مغز افزار، صورت می پذیرد ارزش و منزلت جایگاه منابع انسانی در مقایسه با سیستم های سخت افزاری سازمان ها و دستگاه های اجرایی بیش از پیش خودش را نشان می دهد.

مرادی عنوان کرد: شوربختانه در وزارت راه و شهرسازی به ویژه ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای که مستقیما در چرخه حمل و نقل کشور نقش و تاثیر شگرف و ژرفایی دارند این پتانسیل رو به تقلیل و کاهش است.

وی ادامه داد: امروزه بدنه کارشناسی ادارات کل راهداری کشور که در صیانت از سرمایه های ملی کشور (ابنیه های بزرگ) و ایمن سازی راه های کشور که مستقیما با جان و مال مردم در ارتباط هستند، به دلیل بی توجهی به کمیت و کیفیت آنها و عدم آموزش های به روز و به هنگام، رو به تحلیل است.

وی عدم توجه به سیستم های آموزشی در ارتقا و ترفیع این پتانسیل مهم  و تعطیلی اکثر مراکز آموزش نیروی انسانی وزارت راه را از جمله دلایل این نقصان ذکر کرد.

مرادی گفت: همچنین در هیچ یک از دانشگاه های کشور، راهداری در همه شقوق آن از جمله نگهداشت پل ها و سازه های مهم راه و چگونگی بازرسی و تعمیر و ترمیم آنها آموزش داده نمی شود، جانمایی، مکان یابی و چگونگی نصب علائم و انواع و اقسام علامت ها تدریس نمی گردد و وقتی مهندسی راهداری و ایمن سازی حداکثر در حد نصب تابلو و پاکسازی حریم خلاصه می گردد، این می شود که در یک تصادف، 50 خودرو بهم برخورد می کنند (تصادف زنجیره ای بهبهان).

بیشتر بخوانید:

به گزارش تین نیوز، وی افزود: نتیجه این کم کاری ها، این می شود که جاده های کشور با آسفالتی ناهموار و ترک خورده و علائمی سنتی به قتلگاهی برای هموطنان مان تبدیل می شود.

مرادی تاکید کرد: بنابراین لازم است با هشدار و اخطار نسبت به توسعه و توجه مغز افزار ستاد و ادارات تابعه وزارت راه و شهرسازی، آونگ پاندول های این پتانسیل بالقوه، با نوسان رزونانسی به صدا درآمده و بسامد آن مدام در حرکت نگه داشته شود تا شاید نداها و صداها شنیده شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    در اینکه فقر آموزش هست و مغز افزار در وزارت راه رویش نمیکنه شکی نیست. در دیگر وزارت خونه ها هم رویشی وجود نداره.اما گمان نمیکنم تصادفات زنجیره ای ارتباط مستقیمی با بیسوادی اهالی راهداری و حمل و نقل جاده ای داشته باشه.