| کد خبر: 246497 |

کمبود ایرلاین سد راه توسعه است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه تسلط بر مشکلات باعث می شود راهکار مناسبی برای حل آن در نظر داشت، عنوان کرد: باید توجه داشت که حل کردن برخی از مشکلات با وجود راهکارها، زمان بیشتری را می طلبد و در نظر گرفتن زمان کوتاه برای حل آنها امکان پذیر نیست؛ چرا که برخی از مشکلات در کوتاه مدت و برخی نیز در بلند مدت حل می شود.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه تسلط بر مشکلات باعث می شود راهکار مناسبی برای حل آن در نظر داشت، عنوان کرد: باید توجه داشت که حل کردن برخی از مشکلات با وجود راهکارها، زمان بیشتری را می طلبد و در نظر گرفتن زمان کوتاه برای حل آنها امکان پذیر نیست؛ چرا که برخی از مشکلات در کوتاه مدت و برخی نیز در بلند مدت حل می شود.

 به گزارش تین نیوز، کشاورز  در خصوص میزان ورود گردشگر به جزیره کیش گفت: در کیش تنها دو جشنواره نوروزی و تابستانی برگزار می شود و این امر باعث کاهش ورود گردشگر در سایر روزها خواهد شد. قطعا این تعداد جشنواره با توجه به ظرفیت های گردشگری که در کیش وجود دارد، بسیار ناچیز است. بر همین اساس، برنامه هایی در حوزه گردشگری، فرهنگی و ورزش در نظر گرفته شده و نزدیک به 44 فدراسیون ساماندهی کرده ایم و مقرر شده تا پایان سال 17 بازی ملی و بین المللی تنیس و اسکوواچ در جزیره برگزار شود که می تواند باعث جذب گردشگر شود.

کشاورز ادامه داد: اگر مشکلی مطرح می شود به این معنا نیست که راه حلی وجود ندارد و یا قصد سیاه نمایی داریم، بلکه به این معناست که اعلام کنیم که نسبت به حوزه ها و مشکلات آگاهی داریم و با برنامه هایی که در نظر گرفته شده می توان آنها را حل کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پاسخ به انتقادهایی که در برابر صدور انحصاری مجوزها می شود، گفت: صدور مجوزهایی که در جزیره صورت می گیرد باید بر اساس یک مبنایی علمی باشد. آیا تا به امروز توانسته ایم با صدور مجوزهای ساخت مسکن، مشکل مسکن را حل کنیم؟خیر! اکنون بالغ بر 25 هزار مسکن خالی از سکنه در کیش وجود دارد. می توان گفت اقداماتی صورت گرفته؛ اما نه به صورت علمی. بنابراین عدم صدور مجوزها نیز راهکار نیست.

وی ادامه داد: درخصوص مشکلات مسکن افراد کم درآمد نیز در نیمه دوم سال جاری طرح ساخت مسکن با قیمت های مناسب و با استانداردهای روز دنیا برای کیشوندان کم درآمد اجرایی خواهیم کرد تا به این طریق بتوان مشکلات مسکن این افراد را حل کرد.

بخش خصوصی، ستون اصلی اقتصاد و فرهنگ کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه بخش خصوصی، ستون اصلی اقتصاد و فرهنگ کیش است، عنوان کرد: در حال حاضر با تمامی صنف ها جلسات مختلفی جهت کسب اطلاعات و شناسایی ظرفیت ها برای تسهیل فرایندها برگزار شده است.

وی ادامه داد: تمامی برنامه ریزی سازمان منطقه آزاد کیش مبتنی بر مشورت های این سازمان با بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری - صنعتی به خوبی در مناطق آزاد اجرا نمی شود، گفت: هر وقت قانون 65 چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری - صنعتی به درستی و کامل اجرا شد، می توان گفت که مناطق آزاد خوب اداره می شود. وضعیت حال حاضر مناطق آزاد نشان می دهد که این قانون به درستی اجرا نمی شود.

کشاورز با اشاره به 129 طرح نیمه کاره در جزیره کیش گفت: برای تمامی این پروژه ها اظهارنامه ارسال شده است و عنوان شده اگر اقدام به تکمیل پروژه های خود کنند، راه را برایشان تسهیل خواهیم کرد و در صوت عدم توجه به این اظهار نامه، به طور قانونی وارد عمل خواهیم شد.

عمده املاک دست بخش خصوصی است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه عمده املاک دست بخش خصوصی است، گفت: بخش خصوصی اول سال املاک را قیمت گذاری می کنند. این در حالی است که تنها کارشناس رسمی دادگستری برای املاک سازمان منطقه آزاد تعیین و تکلیف می کند.

وی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد، عامل گرانی در کیش نیست، گفت: عرضه و تقاضا، شیوه واگذاری زمین، توان سازمان در حفظ کنترل قیمت ها، سیاست های اصلی کشور، شفاف سازی در صدور سند و پروانه های از عامل های اصلی تعیین قیمت در کیش است.

وی ادامه داد: گردشگری علمی یعنی اینکه با هر مزیت و یا رویدادی، یک محرک ایجاد کرد. در حال حاضر اقوام مختلفی در جزیره کیش زندگی می کنند. اجرای آیین های این اقوام، می تواند باعث جذب گردشگر شود. گردشگری باید حلال، مفرح و فاخر و برای تمام سنین باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه یکی از دغدغه های سازمان منطقه آزاد کیش، گردشگری فرهنگی است، افزود: اگر بخش کوچکی از مسلمانان دنیا به فرهنگ ایران علاقه مند باشند، می توان از این ظرفیت برای جذب این افراد استفاده کرد.

با وجود کاهش پروازها، مسافر افزایش پیدا کرده است

کشاورز با اشاره به کاهش پروازها به کیش گفت: با وجود کاهش پرواز به کیش، مسافر افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر با وجود 16 درصد کاهش پرواز؛ حدود 12 درصد افزایش مسافر داشته ایم.

وی اظهار کرد: در تلاش هستیم که کیش ایر را به سازمان منطقه آزاد برگردانیم. این تصمیم برای سازمان و برای کیش ایر مفید است و علاوه بر تقویت کیش ایر، تصمیم گیری ها و تخفیف های بلیط بر عهده سازمان خواهد بود.

وی ادامه داد: برای اینکه مشکلات پروازها حل شود، باید ابزار توسعه ای در حوزه حمل ونقل داشته باشیم. به طور مثال در ایام نوروز که مسافر زیاد است، کش ایر می تواند پروزاها را به سمت کیش هدایت کند و این امر باعث رضایت عمومی خواهد شد. در واقع کمبود ایرلاین سد راه توسعه می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه جذابیت سرمایه گذاری در کیش کاهش پیدا کرده، گفت: محدودیت هایی ایجاد شده؛ اما همچنان ظرفیت هایی داخل کیش وجود دارد که می تواند از آن استفاده کرد.

وی با اشاره به بورس بین الملل گفت: بورس بین الملل یعنی اینکه از ظرفیت مالی دیگران استفاده کرد؛ این امر برای کیش منفعت بسیاری دارد. امیدوارم بتوان بیشترین ظرفیت از جذب سرمایه های بورس را داشته باشیم.

کشاورز در خصوص بازی های جام جهانی در قطر گفت: 22 برنامه با همکاری بخش خصوصی برنامه ریزی شده است. یکی از اتفاقات بزرگی که به بهانه برگزاری جزیره فوتبال در کیش در حال انجام است، بازسازی و نوسازی مجموعه ورزشی  المپیک کیش، شامل دو زمین مسابقه فوتبال حرفه ای و سه زمین چمن جهت تمرین تیم های علاقه مند به حضور به جزیره کیش است که یکی از این زمین ها زمین چمن هیبریدی بوده  و برای اولین بار در کشور در جزیره زیبای کیش افتتاح خواهد شد. همچنین ترمینال فرودگاه افتتاح خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    ایران همین الان هم از مجموع کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، ایرلاین بیشتری دارد، ولی تعداد ناوگان (هواپیما) این همه شرکت به اندازه تعداد 777 هواپیمایی امارات هم نیست!