| کد خبر: 246340 |

«قیمت گذاری» جایگزین «زوج و فرد» می شود

اجرای طرح قیمت گذاری در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان قرار دارد.

تین نیوز

رئیس اداره هوشمندسازی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه بر اساس مطالعات بالادستی اجرای طرح زوج و فرد خودروها یک طرح کوتاه مدت است و باید در میان مدت با طرح هایی همچون قیمت گذاری جایگزین شود، گفت: اجرای طرح قیمت گذاری در دستور کار این معاونت قرار دارد.

به گزارش تین نیوز، سیدفرزاد قریشی، با اشاره به تغییر طرح زوج و فرد خودروها به طرح قیمت گذاری محدوده مرکز شهر اصفهان، اظهار کرد: اجرای طرح زوج و فرد از سال ۸۹ در شهر اصفهان آغاز شد و از سال ۹۴ با استفاده از دوربین های ثبت تخلف نصب شده در محدوده این طرح، اعمال قانون به صورت هوشمند در حال پیاده سازی و اجرا است.

وی افزود: بر اساس مطالعات انجام شده، از ابتدا مشخص بود که اجرای طرح زوج و فرد خودروها یک طرح کوتاه مدت است و باید در میان مدت با طرح هایی همچون قیمت گذاری و طرح محدوده تردد خودروهای کم آلاینده(LEZ) جایگزین شود؛ بر این اساس در سال های گذشته مصوبات لازم برای اجرا از مراجع ذی ربط دریافت شد، اما به دلایلی از جمله شیوع ویروس کرونا، اجرای آن به تعویق افتاد.

رئیس اداره هوشمندسازی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: در ماه های اخیر اجرای طرح قیمت گذاری مجدد در سیاست های معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان قرار گرفته و اقدامات لازم جهت پیاده سازی آن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین معایب فعلی اجرای طرح زوج و فرد، محدودیت های ایجاد شده برای ساکنان نسبت به سایر شهروندان است، اضافه کرد: این افراد با توجه به الزامات حاکم برای اجرای این طرح، در نیمی از روزهای هفته که مخالف شماره پلاک خودرو آنها است، اجازه تردد در محدوده را ندارند و چنانچه از خودروی شخصی استفاده کنند، توسط دوربین ها جریمه می شوند که با تغییر طرح زوج و فرد خودروها به طرح قیمت گذاری بر اساس سازوکار تدوین شده، ساکنان می توانند در سامانه مربوط ثبت نام کنند و با تخفیف مناسب با خودرو شخصی خود تردد داشته باشند.

قریشی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از معایب اجرای فعلی طرح زوج و فرد در شهر اصفهان، مشکلات ایجاد شده برای شهروندانی است که قصد انجام سفرهای ضروری همچون مراجعه به مطب پزشکان در محدوده مرکزی شهر را دارند؛ این افراد در صورتی که روز مقرر شده برای مراجعه به پزشک همخوان با پلاک خودرو آنها نباشد، توسط دوربین های نصب شده جریمه می شوند در حالی که با تغییر طرح زوج و فرد خودروها به طرح قیمت گذاری، با دریافت مجوزهای لازم با قیمت مناسب تری در محدوده مرکزی شهر امکان تردد خواهند داشت.

وی تصریح کرد: از مهم ترین اهداف اجرای طرح جدید، کاهش میزان ترافیک در معابر مرکزی شهر، کاهش آلودگی هوا و آلودگی های صوتی و بصری و همچنین ترغیب شهروندان به استفاده از حمل ونقل همگانی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری ایمنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.