| کد خبر: 246272 |

◄ حفظ محیط زیست یا ایجاد کار برای بازنشستگان شرکت پخش فرآورده های نفتی

وزارت بهداشت و محیط زیست با همکاری وزارت نفت موظف به اجرای طرح کهاب در پمپ های بنزین هستند اما وزارت نفت با تفسیر به رای از مصوبه، سعی در تحمیل هزینه آن به جایگاهدار دارد.

تین نیوز

هیئت دولت وزارت نفت را به اجرای طرح کهاب (بازیافت بخارات بنزین) موظف کرده است و در مصوبه تکلیفی بر دوش جایگاهداران نیست.

به گزارش تین نیوز، یک جایگاهدار سوخت با بیان این مطلب گفت: وزارت بهداشت و محیط زیست با همکاری وزارت نفت موظف به اجرای طرح کهاب در پمپ های بنزین هستند اما وزارت نفت با تفسیر به رای از مصوبه، سعی در تحمیل هزینه آن به جایگاهدار دارد.

وی با توجه به افزایش انتقادات جایگاهداران از چگونگی اجرای این طرح در شبکه های اجتماعی،  در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: این طرح، طرحی غیر کارشناسی است که با توجه به اجرای آزمایشی آن در چند جایگاه به صورت پایلوت نشان داد و ثابت کرد؛  زیان اجرای آن بیشتر از سودش است ولی متاسفانه همچنان بر اجرای آن اصرار است.

او عنوان کرد: جایگاهداران مشکلی با اجرای طرح  ندارند باوجودی که احتمالا بیش از یک ماه جایگاه تعطیل می شود و جایگاه را دراختیار مجریان طرح می گذارد ولی هزینه ملیاردی اجرای کهاب و بعد از آن تعمیر و نگهداری و استخدام یک نفر مسئول را نمی تواند تقبل کند.

این جایگاهدار با بیان این که آلودگی زیست محیطی را در جاهای دیگر مانند کارخانجات خودروسازی، باید جستجو کرد، گفت: مصرف بالای خودروهای تولیدی‌، کیفیت بنزین، فرسودگی ناوگان حمل و نقل عامل عمده آلودگی زیست محیطی است نه بخارات اندک بنزین زمان فروش.

او افزود: طرحی کهاب طرحی با هدف کاهش و رفع الودگی محیط زیست  با ظاهری زیبا است  اما خود وزارت نفت به علت عدم کارایی سیستم فعلا آن را اجرا نکرده است.

وی با طرح این پرسش که  مگر جایگاهدار تولید کننده بنزین است که موطف به رعایت یکسری استانداردها در  تولیدو کاهش آلودگی و حفط محیط زیست، عنوان کرد: هرآنچه برای پمپ های بنزین ارسال می شود بدون دخل و تصرف و تغییر به باک خودرو ها و کامیون ها تزریق می شود؟

وی گفت: این فراورده ها از ابتدای تولید تا انتها توسط اداره استاندارد و واحد کنترل کیفیت تولید کننده و پخش کننده آن با مقررات استاندارد ملی ایران تبطبیق داده شده و اجازه فروش داده می شود.

این جایگاهدار افزود: ورود اداره استاندارد به کنترل فراورده در مراکز توزیع (پمپ بنزین ها) موازی با کنترل کیفیت پخش و دریافت مبلغ گزافی حق الزحمه بی دلیل از مالکان جایگاه ها است.

او تاکید کرد: سوال این است که نقش کنترل توسط شرکت های خصوصی به عنوان نماینده استاندارد موازی با کنترل کیفیت پخش چیست؟!چرا جایگاهدار مجبور است برای هر نازل مبالغی هزینه بدهد؟! آیا جایگاهدار   اجازه تغییر در کیفیت را دارد. مگر واحد کنترل کیفی هر ماه چند بار و هر زمان مشتری و جایگاهدار بخواهد کنترل های لازم را  انجام نمی دهد؟!

این جایگاهدار گفت: پس نقش شرکت های خصوصی که اغلب متعلق به بازنشستگان شرکت پخش هستند به عنوان نماینده اداره استاندارد چه توجیهی دارد؟!

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.