| کد خبر: 245328 |

◄ مدیرعامل راه آهن: قطار تهران - کربلا راه اندازی می‌ شود

مسافران تا راه اندازی قطار تهران-کربلا می‌توانند این مسیر را به صورت ترکیبی ریلی و جاده‌ای طی کنند.

تین نیوز

مسافران تا راه اندازی قطار تهران-کربلا می توانند این مسیر را به صورت ترکیبی ریلی و جاده ای طی کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما؛ سید میعاد صالحی درباره تفاهم ایران و عراق در این زمینه افزود: با توجه به این تفاهم، قطار از تهران به سمت شلمچه طی مسیر خواهد کرد و از شلمچه حدود ۳۲ کیلومتر، مسافران و زائران با اتوبوس تا ایستگاه راه آهن بصره جا به جا می شوند و از بصره حدود ۹ ساعت با قطار تا ایستگاه کربلا طی مسیر خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه ۳۲ کیلومتر از مسیر تهران تا کربلا به ریل متصل نیست، ادامه داد: تلاش داریم با تفاهم با طرف عراقی، این مسیر ریلی را احداث کنیم، اما تا قبل از ساخت این مسیر و پل اروند رود و همچنین مین روبی که ۱۶ کیلومتر باید انجام شود، ان شاء الله بتوانیم مسیر ریلی را به شکل ترکیبی داشته باشیم و زائران بتوانند به صحن و سرای حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) برسند.

صالحی افزود: تفاهم خوبی برای تسهیل عبور و مرور زائران و کاهش هزینه ها داشتیم و تلاش می کنیم که حداکثر تخفیفات صورت بگیرد به گونه ای که این مسیر، امن، جذاب و با رفاه بالا و همچنین با قیمت پایین باشد که دهک های مختلف جامعه ما بتوانند حرم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را زیارت کنند.

مدیرعامل راه آهن گفت: بر اساس تفاهمنامه امیدواریم در بازه زمانی سه ماهه، هر هفته یک قطار از تهران به سمت کربلا و همچنین بازگشت داشته باشیم و در این مدت ببینیم چگونه می توانیم این تردد را افزایش دهیم.

صالحی با اشاره به اینکه بخش هایی از این مسیر برای افزایش سرعت سیر به بهسازی نیاز دارد، افزود: با توجه به هماهنگی با مرزبانی و ستاد کل نیرو های مسلح، امیدواریم مدت زمان بررسی پاسپورت برای عبور زائران از شلمچه و بازگشت آن ها تسهیل شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کوروش 0 0

    تا حالا موانع استکبار جهانی و کارشکنی سیاسی رو بهانه ساخته نشدن راه آهن شلمچه بصره عنوان میکردید حالا این دفعه برای توجیه بی عملی تون به مین متوسل شدید؟ توی این همه سال فرصت نداشتید این 16 کیلومتر رو مین روبی کنید؟