| کد خبر: 244836 |

◄ اعلام عملکرد مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در دولت سیزدهم

عملکرد مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در انجام پروژه‌های مطالعات-تحقیقاتی حوزه های مرتبط با مسکن و شهرسازی و همچنین حمل و نقل طی دولت سیزدهم اعلام شد.

تین نیوز

عملکرد مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در انجام پروژه های مطالعات-تحقیقاتی حوزه های مرتبط با مسکن و شهرسازی و همچنین حمل و نقل، طی دولت سیزدهم اعلام شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عملکرد مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در دولت سیزدهم که شامل پروژه های مطالعاتی -تحقیقاتی است در ۱۱ محور و در بخش های مروری بر مدل های پیش بینی قیمت مسکن، ارائه راهکارهای ارتقای ایمنی معابر و گذرگاه های عابرین پیاده در مناطق مسکونی حاشیه راه های برون شهری، مطالعات حمل ونقل و ترافیک شهر آفتاب با اهداف، طراحی و ایجاد سامانه یکپارچه مدیریت دارایی راه، تا تاریخ ۱۲ تیرماه ۱۴۰۱ اعلام شد.

مرکز در بخش مدل های پیش بینی قیمت مسکن مطالعات خود را به وزارت راه و شهرسازی ارایه کرده است.

مرکز تحقیقات راهکارهای ارتقای ایمنی معابر و گذرگاه های عابرین پیاده در مناطق مسکونی حاشیه راه های برون شهری را با هدف شناسایی عوامل مرتبط با تصادفات عابر پیاده و ارتقای ایمنی حاشیه راه های برون شهری ارایه کرد. با ارایه این راهکار تمهیداتی اندیشیده شد که از طریق آن با تجزیه وتحلیل و شناسایی نقاط پرخطر و بررسی این نقاط بتوان راهکارهای کاهش تصادفات عابر پیاده در این نقاط را ارائه داد.

همچنین مرکز تحقیقات مطالعات حمل و نقل و ترافیک شهر آفتاب را انجام داده است. عمده اهداف این مطالعات شامل تحلیل وضعیت شبکه معابر در سال پایه و شناسایی کریدورهای اصلی حمل و نقل، تحلیل وضعیت فیزیکی و عملکردی شبکه و ناوگان حمل و نقل همگانی در سال پایه، بررسی وضعیت پارکینگ های حاشیه ای و غیر حاشیه ای همگانی و پارک سوارها، بررسی موقعیت، مشخصات و عملکرد پایانه های اصلی برون شهری (مسافر)، تحلیل ظرفیت و سطح سرویس معابر و تقاطع ها، تعیین ساختار و سلسله مراتب عملکردی معابر شهری، گزینه های اصلاح معابر موجود، تعیین مقاطع عرضی معابر شهری، تعیین جهت تردد در معابر، تعیین شکل و الگوی تقاطعهای شبکه معابر داخلی، پیشنهاد نحوه کنترل تقاطع ها، پیشنهاد تقاطع های غیره مسطح، اصلاح، توسعه و ایجاد کنارگذرها و کمربندی ها، بررسی و ارائه پیشنهادها مرتبط شبکه شهر با شبکه معابر پیرامون، پیشنهاد گزینه های حمل ونقل همگانی شامل، مسیر، ایستگاها، تعداد ناوگان و...، و تدوین سند چشم انداز توسعه حمل و نقل شهر است.

مرکر تحقیقات طراحی و ایجاد سامانه یکپارچه مدیریت دارایی راه (فاز اول: توسعه در حوزه روسازی و ایمنی راه) را نیز طی دولت سیزدهم به انجام رسانده است. این طرح با هدف طراحی و ایجاد یک سیستم یکپارچه چند منظوره برداشت داده و ارزیابی دارایی های راه (روسازی، علائم و تجهیزات و ابنیه) به واسطه تحلیل فیلم و تصاویر در قالب مدل های مکانی-زمانی انجام شده است.

اعلام نظر کارشناسی و قضاوت مهندسی در خصوص آسیب دیدگی موج شکن های گواتر، گوردیم، بیردف و جد در اثر وقوع طوفان کیار و ارائه توصیه های طراحی موج شکن های سواحل مکران با لحاظ اثر طوفان های استوایی بخش دیگری از فعالیت های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی طی دولت سیزدهم است.

تدوین آیین نامه کاربری اراضی اطراف فرودگاه ها از دیگر اقدامات مرکز طی دولت سیزدهم است. تدوین این آیین نامه با هدف تدوین ضوابط و دستورالعمل هایی که ناظران، طراحان، برنامه ریزان، اداره کنندگان فرودگاه ها، شهرداری ها و سازمان های دیگر صادرکننده مجوز ساخت وساز، بتوانند با توجه به نقش عملیاتی و طرح جامع فرودگاه مربوطه ، از بروز عوارض نامطلوب عملکردهای متقابل فرودگاه و اراضی اطراف آن و با تمرکز روی مسائل مختلف ایمنی استفاده نمایند.

تدوین سند بالاسری ضوابط راه آهن ایران با هدف ارائه فهرست ضوابط مورد نیاز و اولویت بندی به صورت اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، توسط بخش حمل و نقل ریلی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی طی دولت سیزدهم تدوین شده است.

تهیه نقشه پهنه بندی انتخاب قیر بر اساس عملکرد  (PG) نیز طی دولت سیزدهم انجام شده است. این بخش با اهداف زیر در دستور کار قرار گرفت.

انتخاب دقیق تر قیر متناسب با شرایط دمایی و ترافیکی منطقه ، برنامه ریزی مناسب تر برای تولید انواع قیر متناسب با موقعیت مکانی پروژه ها،  امکان برنامه ریزی برای تخصیص مناسب تر قیر به پروژه ها، صرفه جویی در هزینه های تعمیر و نگهداری آسفالت روسازی راه ها از طریق به تأخیر انداختن بـروز خرابـی هـا در آسـفالت راههـای کشور.

راهنمای طرح عملیاتی حادثه سیل در حمل و نقل ریلی طی دولت سیزدهم توسط مرکز تحقیقات تهیه شد. این بخش با تامین اهداف  توجه به تأثیر مخاطرات طبیعی در سیستم ریلی،  وقوع سیل و تأثیر آن بر راه آهن، ارائه طرح عملیاتی برای سانحه سیلاب متناسب با ساختار سازمانی موجود مدیریت بحران در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

بررسی تعلق اجتماعی مکانی ساکنان مسکن مهرشهر جدید پرند با هدف اندازه گیری میزان احساس تعلق اجتماعی مکانی ساکنان مسکن مهر پرند و ارائه راهکارهایی برای بهبود وضعیت موجود انجام شد.

ارزیابی کمی تولیدکنندگان بتن و قطعات بتنی در استان هرمزگان با اهداف بررسی میزان مصرف سیمان و سایر مصالح و میزان تولید بتن آماده در استان، بررسی پارامترهای کمی اثرگذار برافزایش کیفیت بتن های مصرفی در ساخت وساز، ارزیابی استانداردها، گواهینامه ها و نیروی فنی متخصص، و برنامه ریزی جهت ارتقاء فرآیند کنترل کیفیت با ارزیابی کمی تجهیزات ضروری انجام شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کوروش 0 0

    سلام. مدل‌های پیش‌بینی قیمت مسکن دیگر چه صیغه ایست؟ واقعا فکر میکنید در بازار ایران ، قیمت مسکن قابل پیش بینی ست؟ چرا بودجه های تحقیقاتی را ضایع میکنید؟
    بروید روی موضوعی کار کنید که گره ای از کار مردم باز کند.

  • سعید 0 0

    سلام. چرا تدوین سند بالاسری ضوابط راه آهن ایران را مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تهیه میکند؟ مرکز تحقیقات راه آهن بر عملکرد این شرکت اشراف بهتری دارد یا مرکز تحقیقات وزارت خانه؟