| کد خبر: 243144 |

◄ تلفات حوادث جاده ای در آمریکا رکورد زد

ایالات متحده آمریکا که این روزها در عرصه های مختلف اجتماعی و اقتصادی رکوردار بیشترین خشونت مسلحانه و تورم و گرانی است، در تلفات حوادث جاده ای نیز به بالاترین حد خود در ۱۶ سال گذشته رسیده است.

تین نیوز

اداره ملی ایمنی بزرگراه‌های آمریکا عصر سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد که بر اساس برآوردهای اولیه، تلفات حوادث جاده ای در این کشور در سال ۲۰۲۱ به بالاترین حد خود در ۱۶ سال گذشته رسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۲۱، حدود ۴۲ هزار و ۹۱۵ آمریکایی در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند که این آمار  ۱۰.۵ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش یافته و بالاترین تلفات حوادث جاده ای در این کشور از سال ۲۰۰۵ تاکنون است.

بیشترین موارد تلفات جاده ای در آمریکا بین سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ بوده و مربوط به تصادفات زنجیره ای، تصادفات در جاده های شهری و تصادفات مربوط به رانندگان بالای ۶۵ سال است.

 اداره ملی ایمنی بزرگراه‌های آمریکا افزود که احتمالا ۴۴ ایالت آمریکا از جمله واشنگتن دی سی و پورتوریکو در سال ۲۰۲۱ تلفات جاده ای بیشتری  نسبت به سال ۲۰۲۰ داشته باشند.

 وزیر حمل و نقل آمریکا گفته است: ما با یک بحران در جاده های آمریکا روبرو هستیم که باید به آن رسیدگی کنیم.

زیرساخت‌های آمریکا به دلیل فرسودگی شدید نیازمند سرمایه‌گذاری هستند و طبق برآودها، بهسازی وضعیت جاده ها، پلها، سدها، فرودگاهها، مراکزِ آموزشی و دیگر زیرساخت‌های کشور، تا سال ۲۰۲۵  به هزینه‌ای بالغ بر ۴.۵ تریلیون دلار نیاز دارد.
 "برنی سندرز" سناتور دموکرات آمریکایی پیش از این در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان درباره بازسازی زیرساخت‌های کشورش گفته است مردم آمریکا این موضوع را کاملا درک می‌کنند که زیر ساخت‌های کشور همچون جاده‌ها و پل‌ها، سیستم‌های آبرسانی و حتی طرح‌های فاضلاب دچار از هم پاشیدگی اند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.