◄ 12 هزار میلیارد تومان اعتبار برای احداث بزرگراه در سیستان و بلوچستان نیاز است
کریدور شمال و جنوب (چابهار-میلک و زاهدان- بیرجند) این استان ۱۰۳۵ کیلومتر طول دارد که در این مسیر ۳۰۹ کیلومتر باند دوم به بهره برداری رسیده است و عملیات احداث ۲۶۱کیلومتر بزرگراه نیز در دست اجراست و همچنان ۴۶۵کیلومتر آغاز نشده است.
مدیر کل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان گفت: کریدور شمال و جنوب (چابهار-میلک و زاهدان- بیرجند) این استان ۱۰۳۵ کیلومتر طول دارد که در این مسیر ۳۰۹ کیلومتر باند دوم به بهره برداری رسیده است و عملیات احداث ۲۶۱کیلومتر بزرگراه نیز در دست اجراست و همچنان ۴۶۵کیلومتر آغاز نشده است.
به گزارش تین نیوز، عطاء اله اکبری افزود: همچنین طول کریدور شرق به غرب سیستان وبلوچستان(بزرگراه بمزاهدانمیرجاوه) ۲۹۸کیلومتر است که در این مسیر نیز ۹۰ کیلومتر باند دوم احداث شده است و عملیات ساخت ۴۲ کیلومتر بزرگراه در این مسیر در دست ساخت است و مابقی هنوز آغاز نگردیده است.
وی تاکید کرد: در مجموع برای تبدیل ۹۳۳کیلومتر راه دوبانده در سیستان و بلوچستان به بزرگراه نیازمند افزون بر ۱۲هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.
اکبری بیان کرد: این اداره کل به منظور افزایش ظرفیت ترانزیت راههای استان، ایمنی سفر و کاهش تصادفات رانندگی توسعه زیرساختهای ارتباطی و حمل و نقل جادهای بویژه احداث بزرگراه را در اولویت کاری خود قرار داده بطوریکه در سال ۱۴۰۰، ۶۳ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان بعد از اتمام مراحل ساخت زیر بار ترافیک رفت.
وی ادامه داد: همچنین هماینک ۱۲۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی با اعتبار یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در تمامی محورهای تحت پوشش این ادارهکل در حال احداث است که پیشبینی میشود بخش قابل توجهی از آنها در پایان سالجاری آماده بهرهبرداری شود.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این راستا ۱۲ کارگاه راهسازی در محدوده این اداره کل با اشتغال بیشاز ۲ هزار نفر فعال است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.