| کد خبر: 241722 |

◄ جابجایی 6 هزار مسافر نوروزی از فرودگاه بین المللی لارستان

مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان فارس گفت : ۶ هزار مسافر در تعطیلات نوروزی امسال از طریق این فرودگاه جا به جا شدند.

تین نیوز

امین الله صولتی اظهار داشت: این تعداد مسافر در قالب ۵۸ سورتی پرواز داخلی و خارجی بوده که بالای ۳۸ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد که البته در نوروز پارسال محدودیت کرونایی اعمال شده بود.

به گزارش تین نیوز، وی تصریح کرد: همچنین در مدت تعطیلات نوروزی امسال حدود ۱۵۸ هزار کیلوگرم بار از طریق فرودگاه لارستان ارسال و یا پذیرش شده که افزایش ۶۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را البته با وجود محدودیت های کرونایی نوروز در ۱۴۰۰ نشان می دهد.

صولتی یادآور شد: بیشترین حجم مسافر و بار جا به جا شده در فرودگاه بین المللی لارستان از نیمه دوم تعطیلات بوده که در یک روز ۹ فروردین امسال هزار مسافر از طریق پروازهای داخلی و خارجی این فرودگاه جا به جا شدند.

البته برخی ناهماهنگی ها و توقف پروازها از سوی برخی شرکت های هواپیمایی در روزهای نخست تعطیلات نوروز امسال در فرودگاه بین المللی لارستان نگرانی هایی را برای شهروندان و مسافران نوروزی ایجاد کرد و حتی واکنش هایی را هم از سوی مسئولان شهرستان در پی داشت.

فرودگاه بین المللی لارستان پوشش ۸۰ درصد از پروازهای خارجی و۲۰درصد پروازهای داخلی را تامین می کند و سایت رادار RCAG، که پوشش راداری، نظارتی و فرکانسی پروازهای منطقه جنوب کشور تا تنگه هرمز را در برمی گیرد زیر نظر این فرودگاه قرار دارد.

احداث فرودگاه لارستان به سال ۱۳۳۹ و همزمان با وقوع زلزله ۶.۷ ریشتری در این منطقه باز می گردد و هدف مهم این فرودگاه در آن زمان کمک رسانی و امداد رسانی به مردم زلزله زده بود که پس از آن با توجه به کسب و کار اکثر مردم منطقه در کشورهای حوزه خلیج فارس این فرودگاه به سرعت مسیر توسعه را طی کرد.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار از شهرستان های جنوبی فارس با جمعیتی بیش از ۲۰۰ هزار نفر در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.