| کد خبر: 240982 |

پیشنهاد افزایش سرمایه هما از محل تهاتر بدهی ۵۷۰ میلیون یورویی

رئیس دیوان محاسبات کشور با اشاره به نارضایتی پرسنل و مردم از ایران ایر، پیشنهاد داد که بدهی ۵۷۰ میلیون یورویی این شرکت برای افزایش سرمایه تهاتر شود.

تین نیوز

رئیس دیوان محاسبات کشور با اشاره به نارضایتی پرسنل و مردم از ایران ایر، پیشنهاد داد که بدهی ۵۷۰ میلیون یورویی این شرکت برای افزایش سرمایه تهاتر شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، مهرداد بذرپاش در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی با موضوع چالش‌ها، نقاط ضعف و قوت، تخلفات، انحرافات و ترک فعل‌ها در وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌ های تابعه اظهار کرد: آقای رستم قاسمی وزیر توانایی است و ما در راستای اجرای سریع پروژه‌ ها همراه وزارت راه و شهرسازی هستیم.

وی با اشاره به گزارش‌ های دو ماهه بودجه افزود: این کار تبعات مثبت بسیاری به دنبال دارد و در واقع پیشگیری به جای مچ‌گیری است. با این کار ما به دستگاه‌های دولتی آلارم می‌دهیم که از بودجه منحرف نشده و در واقع جلوی انحراف را می‌گیریم.

رئیس دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه زیرساخت‌ های این کار فراهم شده افزود: با این کار شاهد کاهش قابل ملاحظه پرونده‌ ها خواهیم بود. این هنر نیست که تعداد پرونده‌ها را در دیوان محاسبات 5 برابر بکنیم.

بذرپاش با بیان اینکه شورای هماهنگی‌ دستگاه‌های نظارتی به طور مرتب هر دو هفته یک بار جلسه برگزار می کنند گفت: امسال در بودجه 550 تا 560 حکم بودجه‌ ای داریم که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. سال گذشته 400 حکم بودجه‌ ای داشتیم.

وی در ادامه با اشاره به قانون جهش مسکن از آمادگی دیوان محاسبات برای کمک به دولت در این زمینه خبر داد و گفت: شرعا و قانونا هر کاری که بتواند روند ساخت و ساز را تسریع کند برای وزارت راه و شهرسازی انجام خواهیم داد.

رئیس دیوان محاسبات کشور همچنین با اشاره به اینکه هواپیمایی جمهوری اسلامی پرافتخارترین ایرلاین ایران است افزود: این در حالیست که در زمان حاضر هم پرسنل، هم کادر و هم مردم از ایران ایر ناراضی هستند.

بذرپاش پیشنهاد داد برای رفع مشکل زیان‌ده بودن ایران‌ایر، 570 میلیون یورو بدهی هما به بانک‌های دولتی و صندوق توسعه ملی برای افزایش سرمایه تهاتر شود.

وی با اشاره به چند اقدام اولویت‌ دار وزارت راه و شهرسازی گفت: وزارت راه و شهرسازی باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای تامین سیستم و سامانه‌های اتوماسیون استفاده کند. ضمن اینکه ساختار شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک باید تغییر کرده و به یک مرجع حاکمیتی و نظارتی مستقل تبدیل شود.

رئیس دیوان محاسبات کشور با تاکید بر ممنوعیت شروع و تداوم پروژه‌های فاقد توجیه فنی و زیست محیطی بر الزام مشارکت سازندگان داخلی و انتقال فناوری در قراردادهای آتی تامین ناوگان ریلی تاکید کرد.

«استفاده از تجارب و ظرفیت‌های خالی مسکن مهر و طرح ملی مسکن در نهضت ملی مسکن با توجه به قانون جهش تولید، اجرای کامل مفاد قانون حمایت از احیاء، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده، استفاده از ظرفیت تهاتر در فرآیندهای بودجه‌ای دولت در حوزه راه و شهرسازی و کاهش عمر ناوگان حمل و نقل عمومی» از دیگر اقدامات اولویت‌داری بود که رئیس دیوان محاسبات کشور به آن اشاره کرد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.