| کد خبر: 24064 |

◄ اخبار آسمان ایران در هفته گذشته / از اعلام دلایل وقوع سانحه آنتونوف۱۴۰ تا ورود نخستین ایرباس۳۸۰ به فرودگاه امام

تین نیوز | جزییات گزارش جدید رئیس سازمان هواپیمایی درباره علت سانحه آنتونوف 140، پایان مهلت پرداخت بدهی ایرلاین ها، اعلام نتیجه نهایی اعتراض داوطلبان آزمون استخدامی شرکت فرودگاه‌ها، و ورود نخستین ایرباس 380 به فرودگاه امام برخی از مهم ترین عناوین خبری ایران در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل هوایی بود.

به گزارش تین نیوز رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، گزارش اولیه از علل وقوع سانحه آنتونف 140 را تشریح کرد.

به گزارش تین نیوز، علیرضا جهانگیریان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همیشه سوانح در اثر زنجیره ای از عوامل اتفاق می افتد، گفت: در این سانحه هم مجموعه ای از عوامل محیطی، خطای انسانی و اشکالات فنی دخالت داشتند که البته هنوز زوایای ناشناخته ای از عوامل سانحه وجود دارد.

وی افزود: روز 19 مردادماه سال جاری یکی از گرم ترین روزهای سال و دمای هوا بیش از 38 درجه بود. عملکرد موتور با افزایش دما به شدت کاهش یافت و افزایش ارتفاع فرودگاه هم در عملکرد موتور تاثیرگذار بود.

رئیس سازمان هواپیمایی در خصوص زمان وقوع حادثه گفت: هواپیما دو ثانیه قبل از اینکه از زمین جدا شود موتور سمت راست را از دست داد و در عرض یک ثانیه نیروی جلوبرنده موتور به صفر رسید.

رئیس سازمان هواپیمایی با بیان اینکه این وضعیت، مشکل ترین وضعیت از دست دادن موتور برای خلبان است، گفت: خلبان به هر دلیلی به موقع نسبت به از دست رفتن موتور آگاه نشده است و زمانی متوجه از دست رفتن موتور شد که هواپیما به پرواز درآمده بود.

مهلت پرداخت بدهی ایرلاین‌ها به پایان رسید
مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور از پایان فرصت ایرلاین ها برای پرداخت بدهی هایشان خبر داد.

محمدعلی ایلخانی با بیان اینکه شرکت های هواپیمایی تا پایان وقت اداری امروز (نهم مهرماه) فرصت دارند در بخش عوارض مسافران در پروازهای داخلی و خارجی بدهی هایشان را پرداخت کنند، اظهار کرد: طبیعی است که از روز شنبه اقدامات قانونی برای اخذ طلب های دولت انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: از هفته گذشته به شرکت های هواپیمایی اعلام شده بود که تا روز 9 مهر ماه فرصت تسویه بدهی هایشان را دارند.

نتیجه نهایی اعتراض داوطلبان آزمون استخدامی شرکت فرودگاه‌ها اعلام شد
درخواست‌های معترضان به آزمون استخدامی شرکت فرودگاه‌ها توسط سازمان سنجش بررسی و نتیجه آن اعلام شد.

شرکت فرودگاه‌های کشور؛ پيرو اطلاعيه مورخ 21/5/93 مبني بر ارسال اعتراضات داوطلبان به سازمان سنجش آموزش كشور، اداره‌کل آموزش و توسعه نیروی انسانی شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرد: داوطلباني كه تا تاريخ 20/5/93 اعتراضات خود را به این اداره‌كل ارسال کرده‌اند، مي‌توانند با وارد کردن كد ملي در درگاه www. azmoon.airport.ir از نتيجه اعتراض مطلع شوند.

رکورد عبور از آسمان ایران شکسته شد
معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه پروازهای عبوری با ثبت عدد 934 پرواز در 29 شهریور ماه رکورد زد، از رشد 92.4 درصدی این پروازها در شهریور امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

ابراهیم شوشتری افزود: در ماه گذشته 27 هزار و 573 پرواز عبوری بر فراز کشور صورت گرفت در حالی که این رقم در شهریور ماه سال گذشته 14 هزار و 333 پرواز بوده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: پروازهای عبوری شهریور ماه نسبت به مرداد نیز 5 هزار و 733 مورد افزایش نشان می‌دهد.
 
معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور همچنین از رشد تعداد پروازهای داخلی و بین‌المللی در ماه شهریور خبر داد و افزود: این پروازها به ترتیب با 0.6 و 19.3 افزایش نسبت به شهریور ماه سال گذشته برخوردار بوده است.

ایران عضو دائم آموزش‌های ایکائو شد
رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری با اشاره به عضویت دائم ایران در آموزش های ایکائو گفت: رشته های تحصیلی دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری از کاردانی به مهندسی تبدیل شدند.

حسین قنبری در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی ویژه دانشجویان ورودی 93 دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری، اظهار کرد: تا سال گذشته دانشجویان تنها در مقطع کاردانی به دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری وارد می شدند که با توجه به خالی بودن صندلی های دانشگاه ها، دیگر رغبتی برای تحصیل در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته وجود نداشت.

قنبری ادامه داد: همچنین با توجه به تحولات صنعت هوایی که سیستم های ناوبری به سمت فضایی شدن پیش رفته است، ادامه کار با نیروهای کاردانی ممکن نبود.

وی افزود: از این رو با تلاش و همت مسئولان دانشکده و وزارت راه و شهرسازی، از امسال رشته ها به مهندسی تبدیل شد و رتبه های بین 800 تا 1500 وارد این دانشکده شدند.

قنبری به آموزش بین المللی دانشکده صنعت هواپیمایی اشاره کرد و گفت: ما تا سال گذشته به عنوان عضو ناظر در آموزش های سازمان جهانی ایکائو بودیم که همگام با سایر کشورهای پیشرفته، توانستیم به عضو دائم آموزش های ایکائو تبدیل شویم.

ایرباس 380 در فرودگاه امام به زمین نشست
یک فروند ایرباس 380 برای نخستین بار، در فرودگاه امام خمینی(ره) به زمین نشست.

ساعت 16 روز هشتم مهرماه یک فروند ایرباس پهن پیکر 380 در فرودگاه امام خمینی به زمین نشست؛ این نخستین ورود ایرباس 380 به کشورمان است.

این هواپیما که متعلق به شرکت امارات ایر است، حامل حدود 200 مسافر است که دست اندرکاران شرکت امارات ایر نیز در آن حضور دارند. قرار است این هواپیما ساعت 18 امروز، تهران را به مقصد امارات ترک کند.

این هواپیما که ظرفیت جابجایی بیش از 500 مسافر را داراست، تاکنون به دو مقصد پروازی جده و کویت پرواز داشته و فرودگاه امام خمینی(ره) به دلیل حجم بالای مسافرت‌ها میان دبی و تهران، به عنوان سومین مقصد پروازی این هواپیما انتخاب شده است.

ایرباس 380 یک هواپیمای مسافربری دوطبقه است که به غول پیکرترین هواپیمای مسافربری جهان معروف است و برای برای نشست و برخاست، به فرودگاه ‌های مجهز به باند پروازی با طول بسیار بالا و راه‌ های خزش عریض نیاز دارد که وجود این ویژگی ها در فرودگاه امام، نشستن این هواپیما در این فرودگاه را امکانپدیر کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.