| کد خبر: 238512 |

◄ هشدار یک کارشناس جاده ای: از جاده هراز به شمال نروید

یک فعال حمل و نقلی در شبکه های اجتماعی از مسافران خواست تا حد امکان از جاده هراز به شمال نروند.

تین نیوز

یک فعال حمل و نقلی در شبکه های اجتماعی از مسافران خواست تا حد امکان از جاده هراز به شمال نروند.

به گزارش تین نیوز، این درخواست در یک گروه در شبکه های با عنوان «احتمال مرگ مسافران در جاده هراز/ وزارت راه را از خواب بیدار کنید» نوشته شده و نویسنده طی آن عنوان کرده است:  محدوده آب اسک بعد از پلور در جاده هراز در آستانه تخریب بزرگ با ریزش کوه و ناپدید شدن تونل و جاده  قرار دارد.

وی افزوده است: یک ترک بزرگ در کوهستان این بخش ایجاد شده است و هر لحظه احتمال ریزش عظیم وجود دارد.

به گفته وی، با وجود هشدارهای قبلی نهادهای زیست محیطی، وزارت راه تاکنون واکنشی در این مورد از خود نشان نداده و حتی به مردم و رانندگانی که از این محور استفاده می کنند هشدار هم نداده است. این در حالی است که هنگام واقعه احتمال مرگ صدها راننده کامیون، سواری و مسافران قطعی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

وی در ادامه عنوان کرده است: این بخش از جاده هراز که همچنان از دوران رضا شاه دست نخورده باقی مانده است، به دلیل دو بانده بودن، همیشه ترافیک  دارد و دهها خودرو و کامیون از این مسیر جاده ای در حال گذر می باشند.

او تاکید کرده است: اتوبان آمل تهران بیش از 10 سال است که نیمه تمام باقی مانده است و ساخت قطعه قطعه این اتوبان، جاده را به مثابه قیف ساخته به طریقی که این حالت جاده کشی باعث شده حتی در ایام خلوت، ترافیک در دهها نقطه ایجاد شود و منطقه آب اسک یکی از این جاده قیفی است.

یکی دیگر از فعالان حوزه حمل و نقل جاده ای نیز در ادامه با تایید مطالب مطرح شده، افزوده است:  این منطقه چند سال قبل رانش بزرگی کرد و جاده و ساختمان یک امامزاده و ... را کاملا منهدم نمود. کمی جلوتر از آن (به سمت تهران ) نیز چهار سال پیش دوباره رانش کوچکتری داشت و نیمی از جاده را در طول یکصد متر با خود به قعر دره برد.

وی خاطرنشان کرده است: محدوده آب اسک تا قبل از پلور ( لاسم ) همیشه در حال ریزش و پرتاب سنگ است. چهار بار در طول چندین سال اخیر تکه های سنگ به ماشین خود من برخورد کرده و آخرین بار همین 6 ماه پیش به شیشه کنار من خورد و شانس آوردم شیشه نشکست.

او عنوان کرده است: جالب اینجاست که برخی از مدیران وزارت راه نیز اطلاع دارند اما هیچ کاری نمی کنند و بهانه نبود بودجه و امکانات را می آورند.

وی افزوده است: به نظرم عبور از جاده هراز بسیار خطرناک است و اگر کسی سالم رد شد، شانس آورده است مخصوصا محدوده هایی که هنوز چهار بانده نشده و ترافیک هم دارد که با احتمال خطر بسیار بسیار بالاتری همراه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 3 0

    یک کاری بکنید
    بودجه را چی کار می‌کنید. کمتر مراسم بگیرید. کمتر خرج پذیرایی کنید. کمتر دسته جمعی سفر کاری بروید.

  • مصطفی یوسفی 0 3

    این مطلب درست نمی باشد چون بنده در این منطقه فعالیت میکنم واین ترکی که میفرمایند بسیار قدیمی بوده و به این سادگی قابل حرکت نمی باشد

  • علی 1 0

    خیلی هم درسته خبر.خیلی خیلی خطرناکه.چون زمان زیادی از ترک ایجاد شده گذشته و طبق اندازه گیریها عرض گسل بیشتر هم شده.خلاصه اگه جون خونواده هاتون براتون مهمه نرید از جاده هراز.اینایی هم که میان میگن نه مشکلی نیستو دروغه نمیخوان کاسبیشون اونجا تعطیل بشه

  • مصطفی رنجبر 0 0

    لطفا اطلاعات غلط ندید. اون ترک الان بیش از 20 سال هست که مشاهده شده و کوچکترین جابجایی رخ نداده. لطفا اسم اون کارشناس را اعلام نمایید.