| کد خبر: 237054 |

◄ سوءاستفاده از شرایط صدور کارت هوشمند رانندگان اتوبوس

کسانی هستند که سالی یک بار هم با ناوگان سنگین تردد نمی کنند ولی با داشتن روابط در شرکت‌ها و انجمن ها صورت وضعیت به نام آنان صادر و کارت هوشمند آنان به راحتی شارژ می شود که این کار به منبع درآمدی برای تعدادی از سودجویان شده است.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای مسافری معتقد است شارژ کارت هوشمند رانندگان بر اساس صورت وضعیت صادر شده از سازمان راهداری و حمل و  نقل جاده ای، یک شیوه سنتی است که موجب اجحاف در حق دولت و رانندگان واقعی شده است.

به گزارش تین نیوز، حسین فرجی با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: شارژ کارت هوشمند رانندگان با صورت وضعیت صادر شده از سازمان راهداری نه تنها به منبع درآمد غیر قانونی برای عده‌ای سود جو تبدیل شده بلکه موجب شده یارانه پرداختی به رانندگان ناحق بین کسانی که راننده نیستند تقسیم شود که این عمل اجحاف در حق دولت و رانندگان است.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: برخلاف باورها و تبلیغات، داشتن کارت هوشمند دلیل بر راننده بودن نیست، راننده به کسی گفته می شود که حضور فیزیکی در ناوگان و جاده ها داشته باشد اما کسانی هستند که سالی یک بار هم با ناوگان سنگین تردد نمی کنند ولی با داشتن روابط در شرکت‌ها و انجمن ها صورت وضعیت به نام آنان صادر  و  کارت هوشمند آنان به راحتی شارژ می شود که این کار به منبع درآمدی برای تعدادی از سودجویان شده است.

او عنوان کرد: وقتی با داشتن اطلاعات و فناوری پیشرفته، کارت سلامت و صورت وضعیت به راحتی در دسترس است یا با وجود سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای مکان، سرعت و تصویر رانندگان مسافری به سهولت در اختیار سازمان ها وارگان ها می باشد چه دلایلی یا چه عواملی باعث می شود که کارت هوشمند به این طریق شارژ نشود؟

فرجی تاکید کرد: اگر تصمیمی اتخاذ شود که بر اساس آن زمانی کارت هوشمند رانندگان اتوبوس شارژ شود که گواهینامه در دستگاه کارت خوان سپهتن قرار گرفته و چهره و گواهینامه راننده تطبیق شود و راننده حضور فیزیکی در اتوبوس و جاده داشته باشد و بر اساس ساعت رانندگی راننده در سال ،کارت هوشمند شارژ شود با این کار دست خیلی ها از سودجویان کوتاه شده و بی عدالتی کاهش یافته و رانندگان واقعی شناخته می شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.