| کد خبر: 236480 |

◄ نروژ به دنبال اصلاح ساختار بخش ریلی

دولت جدید کشور نروژ قصد دارد سیاست سرمایه‌گذاری در بخش ریلی را با دید تغییر شیوه از مدهای دیگر به سمت ریلی افزایش دهد.

تین نیوز

عرفان قربانعلی* دولت جدید کشور نروژ قصد دارد سیاست سرمایه‌گذاری در بخش ریلی را با دید تغییر شیوه از مدهای دیگر به سمت ریلی افزایش دهد. در همین راستا این کشور قصد دارد در آینده‌ای نزدیک مناقصات رقابتی مرتبط با بخش مسافری ریلی را پایان دهد و ساختار بخش ریلی این کشور را چابک نماید.

این دولت در اولین اقدام خود قصد دارد تمامی مناقصات شرکت‌های بهره‌بردار قطار مسافری، مناقصات برونسپاری نگهداری و تعمیرات زیرساخت و همینطور مناقصات مربوط به شرکت‌های ایمنی را معلق نماید. این در حالی است که دولت جدید قصد دارد به سرمایه‌گذاری سنگین در بخش ریلی ادامه دهد. بودجه پیش بینی شده برای سرمایه‌گذاری در سال 2022، 31.8 میلیارد کرون نروژ است. این مقدار سرمایه‌‌گذاری شامل دوخطه‌سازی و اقداماتی جهت کاهش گلوگاه‌ها در سطح شبکه و تعمیرات خطوط فرسوده شبکه می‌باشد که این منجر به بهبود عملیات و عملکرد بهتر خواهد شد. از دیگر برنامه‌های دولت در این راستا کاهش انتشار کربن با استفاده از افزایش طول خطوط برقی در خطوطی که در حال حاضر از دیزل استفاده می‌شود، است.

دولت جدید معتقد است کاهش تعداد شرکت‌ها در بخش ریلی این کشور باید زندگی روزمره آسانتری را برای مسافرین تضمین کند. همچنین این دولت معتقد است در ساختار فعلی مسئولیت‌ها شفاف نیست و این بخش سردرگم به سر می‌برد. این دولت قصد دارد توجه و اولویت خود را بجای رقابت درون بخشی به رقابت برون بخشی و افزایش سهم ریلی معطوف نماید.

* کارشناس حمل‌و‌نقل

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.