| کد خبر: 235355 |

◄ آغاز عملیات بازیافت تراشه های آسفالت راه های قزوین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای استان از آغاز تولید و پخش آسفالت گرم حاصل از تراشه های آسفالت در این استان خبر داد.

تین نیوز

قزوین-سیدمرتضی نصری |جواد حق‌لطفی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین، با بیان این مطلب افزود:در این عملیات  مصالح حاصل از تراشه های آسفالت در سطح راه ها جمع آوری شده  و برای اولین بار به صورت گسترده با استفاده از دستگاه، به صورت ۱۰۰درصد بازیافت می شود و مواد حاصله در جهت حفظ و نگهداری رویه راه های استان و جلوگیری از فرسایش آن ها مورد استفاده قرار می گیرد.


به گزارش تین نیوز، او ادامه داد: پیش از این،از مصالح حاصل از تراشه های آسفالت فقط در جهت شانه سازی راه‌های خاکی استفاده می شد، که با توجه به هزینه های بالای خرید قیر و تولید آسفالت، پیشنهاد موضوع بازیافت آسفالت و استفاده مجدد از آن برای نگهداری رویه راه ها مورد استقبال همگان قرار گرفت.


مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: استان قزوین،جزء اولین استان هایی است که به تحقیق و برسی و مطالعات عملیات بازیافت آسفالت پرداخته و تراشه های آسفالت خود را طی فرایندی بدون استفاده از قیر و تنها با استفاده از ۶درصد ماده افزودنی جوان‌ساز داخل دستگاه تبدیل به آسفالت گرم  تبدیل می کند.

او تأکید کرد: این روش از نظر اقتصادی به ازای هر تن آسفالت ۵۰۰هزار تومان به صرفه تر است  و از هدر رفتن سرمایه ملی جلوگیری می‌کند و علاوه بر آن در حفظ و نگهداری محیط زیست و کاهش آلاینده ها بسیار تأثیر گذار می باشد.


وی اشاره کرد: از طریق این روش یک سوم آسفالت گرم تولید شده در کارخانه به دست می آید و تاکنون ۳۰۰تن آسفالت گرم با این روش در استان، تولید شده و قرار است ۲هزار و ۵۲۵ تن آسفالت گرم تولید شود.


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در پایان افزود: از آسفالت بازیافت شده برای پرکردن چاله ی راه‌های استان استفاده می کنیم و ابراز امیدواری کرد،که با استفاده از این روش شاهد کاهش چشمگیر هزینه های جاده ای در استان خواهیم بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.