| کد خبر: 234847 |

رئیس جمهور:

◄ نیروی انسانی فرهیخته محصول اصلی و مهم خراسان جنوبی است

رئیس جمهور گفت: خراسان جنوبی استانی فرهنگی است که محصول اصلی و مهم آن نیروی انسانی فرهیخته است.

تین نیوز

بیرجند-فاطمه علیزاده| رئیس جمهور در شورای اداری خراسان جنوبی اظهار داشت: هیچ مشکل حل نشدنی در خراسان جنوبی و کشور وجود ندارد و همه گره‌ها به دست جوانان توانمند و با توکل بر خدا باز می‌شود.

به گزارش تین نیوز، آیت الله سیدابراهیم رئیسی با بیان اینکه توسعه یافتگی باید در کنار حفظ فرهنگی دینی باشد، گفت: هر روستا و شهری باید توسعه یافتگی خود را داشته و ارتباطات اقتصادی و اجتماعی را پیگیری کند اما باید مراقب فرهنگ اصیل ارزشمند خود نیز باشیم.

وی با تاکید بر صیانت از سرمایه انسانی و فرهنگی، تصریح کرد: علی رغم اینکه کارهای خوبی برای توسعه‌یافتگی خراسان جنوبی انجام شده ولی باز هم باید برای رفع محرومیت‌ها تلاش شود.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه بدهی دولت در شرایط فعلی در بخش های مختلف بالا است، گفت: علی رغم این مشکل پرداخت بدهی پیمانکاران اولویت دارد.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه باید به تعهدات خود به عنوان دولت پایبند باشیم، افزود: در این راستا توزیع منابع در کشور باید به صورت عادلانه باشد که برای سال ۱۴۰۱ باید براساس اولویت ها تخصیص منابع را داشته باشیم.

وی بیان داشت: اگر پروژه های نیمه فعال را فعال کنیم حتما اشتغال زایی زیادی در استان محقق خواهد شد.

آیت الله رئیسی همچنین با اشاره به راه آهن شرق کشور نیز بیان داشت: در خصوص کریدور ریلی وزیر راه و شهرسازی با بانک های عامل جلسه ای بگذارد تا مشکل حل و میزان پرداخت برای جاده های مواصلاتی و ریل اقدام شود.

رئیس جمهور همچنین بر ضرورت استفاده از ظرفیت کویر تاکید کرد و افزود: در حوزه کویر مطالعات و تحقیقات زیادی انجام شده و باید از این ظرفیت ها استفاده و بهره برداری در زمینه رشد استان انجام شود.

آیت الله رئیسی کار نهضت گلخانه ای را نیز بااهمیت برشمرد و افزود: در صورت نیاز در این زمینه تخصیص اعتبار انجام شود چرا که نیاز به آب کمتری دارد و یکی از راه های اشتغال است.

وی بر ایجاد فرآوری در حوزه محصولات استراتژیک نیز تاکید کرد و یادآور شد: در حوزه فرآوری اقدامات ناقصی انجام شده که اگر فرآوری به درستی انجام شود، سود بیشتری نصیب کشاورز شده و موجب امید آفرینی می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه به زمان بندی برای اجرای پروژه‌ها معتقد هستم، گفت: این موضوع برای پایش نظارت مردمی و دستگاه‌ها نیز مفید است.

رئیسی با بیان اینکه امروز اعلام کردند در استان کارخانه شیر فعال نداریم، بیان کرد: وقتی یک کارخانه چون کارخانه شیر در خراسان جنوبی تعطیل شده است باید بررسی کنیم که چرا این اتفاق رخ داده است.

وی همچنین بر بازنگری سند توسعه نهبندان تاکید کرد و گفت: معاون اجرایی این موضوع را پیگیری کند تا به این منطقه توجه خاص و ویژه شود.

رئیس جمهور با اشاره به گلایه‌های کارگران معدن زغال سنگ طبس، یادآور شد: به نظر من در سطح کشور باید بازنگری‌هایی نسبت به نظام پیمان کاری داشته باشیم تا حق کارگران به معنای واقعی محقق شود.

به گفته وی؛ نظام پیمان کاری و ارتباط بین کارگر و پیمان کار باید بر اساس عدالت باشد و ما به عنوان دولت حق پیمانکار و پیمانکار هم حق کارگر را بدهد.

وی در ادامه در خصوص بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی نیز گفت: بازارچه های مرزی باید حتماً فعال شود و به صادرات با کشور افغانستان توجه بیشتری داشته باشیم تا وضعیت اقتصادی مرزنشینان بهبود یابد.

وی یادآور شد: برای کارآفرینی و سرمایه گذاری در خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان باید جاذبه‌های بیشتری در نظر بگیریم تا سرمایه گذار برای سرمایه گذاری تشویق شود.

آیت الله رئیسی بر فعال شدن اقتصاد معدن، اقتصاد کشاورزی و گردشگری و فرصت مرز و همچنین تشکیل ستاد احیای قنوات در این استان تاکید کرد.

وی گفت: سرمایه خراسان‌جنوبی امنیت، دو هزار شهید، وحدت بین شیعه و سنی و وجود نیروهای کارآمد است که پشتوانه توسعه یافتگی خراسان جنوبی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.