| کد خبر: 234507 |

◄ شرایط دریافت مجوز پهپادهای غیر نظامی

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: دریافت گواهینامه صلاحیت پروازی هواپیماهای بدون سرنشین با کاربرد غیرنظامی برای همه کاربران، الزامی است.

تین نیوز

 محمدحسن ذیبخش افزود: بر اساس مقررات، نخستین بار در کشور گواهینامه صلاحیت پروازی هواپیماهای بدون سرنشین با کاربرد غیرنظامی (Remote pilot license) توسط سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان تنها مرجع صدور گواهینامه‌های صلاحیت پروازی صادر می‌شود.

به گزارش تین نیوز، وی اضافه کرد: بر همین اساس همه کاربران پهپادهای غیر نظامی مجاز برای مقاصد تجاری، ورزشی، تفریحی و سایر موارد ملزم به دریافت این نوع گواهینامه از سازمان هواپیمایی کشوری هستند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه افرادی که در گذشته دوره‌های آموزشی را طی کرده اند ضمن انطباق مواد درسی و سیلابس‌ها در مراکز آموزشی پذیرفته خواهند شد، گفت: کاربران می‌توانند به منظور دریافت گواهینامه صلاحیت پروازی هواپیماهای بدون سرنشین با کاربرد غیرنظامی به مراکز آموزشی مجاز مراجعه کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری تنها مرجع رسمی ثبت پهپادها به شمار می‌رود، افزود: مجوز همه پهپادهایی که در گذشته خارج از مبادی این سازمان، ثبت و پلاک شده اند، فاقد اعتبار است و کاربران ملزم هستند برای ثبت و پلاک پهپادهای غیرنظامی در سامانه پرنده‌های هدایت پذیر از راه دور سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی uas.cao.ir اقدام کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.