| کد خبر: 230561 |

استاندار همدان: طول خطوط ریلی استان ۱۰ برابر شده است

استاندار همدان با اشاره به اقدامات موثر و دستاوردهای چشمگیر هشت ساله دولت تدبیر و امید در این استان، گفت: طول خطوط ریلی استان از ۳۰ کیلومتر در سال ۹۲ با بیش از ۱۰ برابر افزایش به ۳۵۰ کیلومتر در سال ۹۹ رسیده است.

تین نیوز

استاندار همدان با اشاره به اقدامات موثر و دستاوردهای چشمگیر هشت ساله دولت تدبیر و امید در این استان، گفت: طول خطوط ریلی استان از ۳۰ کیلومتر در سال ۹۲ با بیش از ۱۰ برابر افزایش به ۳۵۰ کیلومتر در سال ۹۹ رسیده است.

به گزارش تین نیوز، «سیدسعید شاهرخی» روز شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: راه‌اندازی خط آهن همدان - تهران و همچنین اجرای پروژه راه آهن همدان - سنندج و همدان - ملایر که منجر به افزایش ۱۰ برابری طول خطوط ریلی استان به همت دولت از سال ۹۲ تاکنون شده، موجب بروز تحولی اساسی در صنعت حمل و نقل و گامی بلند در مسیر توسعه دیار هگمتانه شده است.

وی تاکید کرد: با این اقدامات ارزشمند به عنوان کاری انقلابی و جهادی، شمال تا جنوب استان همدان از طریق خطوط ریلی به یکدیگر متصل شده و از سوی دیگر خط آهن همدان-ملایر نیز در بودجه سال ۱۴۰۰ دارای ردیف اعتباری مستقل شده است.

استاندار همدان گفت: با همت مدیران اجرایی و حمایت های دولت، راه آهن همدان - تهران به طول ۲۶۷ کیلومتر و با گذر از شهرهای تهران، رباط کریم، ساوه، فامنین و همدان به بهره برداری رسید؛ اما این پایان کار نبود چراکه با بهره برداری از این طرح، عملیات ساخت راه‌آهن همدان - ملایر نیز به عنوان طرحی که ۲ خط ریلی غرب کشور را به هم متصل می‌کند، کلید خورد.

شاهرخی تصریح کرد: طرح راه آهن همدان - ملایر به طول ۷۵ کیلومتر با هدف گسترش شبکه ریلی در غرب کشور و آسان سازی ارتباطات و ترانزیت کالا به ویژه زائران عتبات عالیات در حال ساخت است.

به گفته وی، همدان که پیش از این در جنوب استان و در منطقه ملایر دارای راه آهن بود، برای رونق خط آهن جنوبی خود به این طرح نیاز داشت و به دنبال آن عملیات ریل گذاری راه آهن همدان - سنندج نیز در دولت دوازدهم آغاز شد.

شاهرخی با اشاره به اینکه استان همدان از طریق خط آهن به شمال، جنوب و غرب کشور متصل شده است، تصریح کرد: اجرای موثر و هدفمند خطوط ریلی برای اتصال استان به خط آهن سراسری و همچنین ساخت ایستگاه قطار همدان از جمله خدمات چشمگیر دولت طی هشت سال گذشته برای توسعه عمران و آبادانی و توسعه اقتصادی استان همدان است.

شاهرخی با اشاره به اقدامات خوب انجام شده برای اجرای پروژه قطار شهری همدان به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای دولت، افزود: در هشت سال گذشته تحولات چشمگیری در حوزه حمل و نقل استان همدان انجام شده به نحوی که طول راه های اصلی و فرعی استان از چهار هزار کیلومتر در سال ۹۲ به بیش از پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال ۹۹ رسیده است.

شاهرخی یادآور شد: استان همدان به واسطه دارا بودن ظرفیت های خوب در حوزه صنعتی، اقتصادی، گردشگری و نیروی انسانی و از همه مهمتر تاریخ و تمدن چند هزار ساله از گذشته تا امروز مورد توجه بوده و در سال های بعد از انقلاب اسلامی اقدامات چشمگیری در جهت توسعه استان در بخش های مختلف انجام شده که به  عنوان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در این استان طی چهار دهه اخیر محسوب می شود.

نماینده عالی دولت در استان همدان گفت: در هشت سال اخیر و در دولت تدبیر و امید، روند توسعه استان سرعتی و شتابی چشمگیر گرفت به نحوی که مسیر توسعه استان در حوزه های مختلف با سرعت، جدیت و شتاب قابل توجهی طی شده است.

شاهرخی افزود: معیار و ملاک مدیریت ارشد استان همدان همیشه تاکید بر خدمت رسانی به مردم و عدم توجه به حاشیه ها بوده و بی شک مردم این دیار کهن و متمدن شایسته بهترین ها هستند و درآینده شاهد رشد و آبادانی بیشتر این مرز و بوم در سایه وحدت و همدلی خواهیم بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.