| کد خبر: 225937 |

۹۰ مصدوم حوادث رانندگی با استفاده از تکنیک‌های فنی نجات یافتند

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از نجات ۹۰ مصدوم حوادث رانندگی طی ۷۲ ساعت گذشته جاده‌های سراسر کشور با استفاده از وسایل و تجهیزات فنی از میان خودروهای آسیب دیده خبر داد.

تین نیوز

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از نجات ۹۰ مصدوم حوادث رانندگی طی ۷۲ ساعت گذشته جاده‌های سراسر کشور با استفاده از وسایل و تجهیزات فنی از میان خودروهای آسیب دیده خبر داد.

به گزارش تین نیوز، محمدباقر محمدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، با تشریح آخرین گزارش عملیات امداد ونجات طی ٧٢ ساعت گذشته این مطلب را عنوان کرد و افزود: این خدمات امدادی توسط گروه های نجاتی که متخصص نجات فنی هستند و در شرایط بسیار دشوار و خطرناک انواع حوادث و سوانح انسان ساخت وارد عمل می شوند، صورت گرفته است.

وی  ادامه داد: این گروه های عملیاتی که تحت آموزش های ویژه ای قرار گرفته و زمانی که امکان نجات ایمن به صورت معمول در حوادث وجود نداشته باشد، عملیات نجات را در هر شرایط خاصی نظیر محیط های بسته، خودروهای واژگون شده، ارتفاعات بسیار ‌بلند، نجات کوهستان و نظایر آن انجام می دهند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات اضافه کرد: اعضای این گروه های تخصصی در استفاده از تمام تکنیک های استفاده از ست های هیدرولیک و پنوماتیک نجات، حرکت و مدیریت انواع تجهیزات رها سازی تا پیچیده ترین سطوح موجود، مهارت کافی دارند.

محمدی توضیح داد: با تلاش امدادگران و نجات گران هلال احمر در ۷۲ ساعت گذشته، ۳۵۲ مورد ماموریت امداد و نجات برای ارائه خدمات پایه و اولیه امداد و کمک های اولیه به پنج هزار و ۸۳۲ مصدوم حوادث مختلف در سراسر کشور انجام شد که طی آن ۳۰۴ نفر از حادثه دیدگان نجات یافتند و ۱۵۲ نفر از درخواست کنندگان خدمات کمک اضطراری به مراکز درمانی و بیمارستانی اعزام شدند.

وی اعلام کرد: در این مدت همچنین ۷۰ نفر از مصدومان به صورت سرپایی و در محل وقوع حوادث از سوی امدادگران و نجاتگران هلال احمر درمان سرپایی شدند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به انجام ۳۶ مورد عملیات نجات فنی مصدومان حوادث رانندگی و ترافیکی در طی ۷۲ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: با انجام این شمار عملیات نجات فنی ۹۰ مصدوم سوانح ترافیکی با استفاده از امکانات و تجهیزات رهاسازی مصدومان از داخل خودروهای تصادفی و آسیب دیده رها سازی و نجات یافته اند.

محمدی همچنین از اسکان اضطراری و موقت تعدادی از مسافران زمستانی در پایگاه های امداد و نجات جاده ای و بین شهری هلال احمر در جاده های سخت گذر و مسیرهای مواصلاتی صعب العبور کوهستانی خبر داد.

وی از مردم خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت، با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی به کمک اضطراری سازمان امداد و نجات تماس بگیرند.

طرح ملی امداد و نجات زمستانه که از روز پنجشنبه ۲۰ آذر آغاز شده تا پایان روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ۹۹ به مدت ۹۰ روز در سراسر کشور ادامه خواهد داشت که در این طرح ۱۱ هزار امدادگر و نجاتگر هلال احمر به ارائه خدمات متنوع امدادی به آسیب دیدگان حوادث و سوانح غیر مترقبه در شرایط جوی ناپایدار می پردازند.

در این طرح هزار و ۲۶۳ مرکز شامل ۵۶۱ پایگاه ثابت، ۱۷۹ پایگاه موقت، ۲۲ مرکز امداد هوایی، ۴۳۳ شعبه در مراکز ۳۲ استان و ۳۴ تیم آموزش و نگهداری سگ‌ های تجسس(آنست) به همراه هزار و ۵۵۳ تیم تخصصی هلال احمر و به کار گیری هزار و ۴۳ دستگاه آمبولانس، ۱۹ دستگاه اتوبوس آمبولانس،   ۴۵۶ خودروی نجات، ۵۰ دستگاه خودروی ویژه عملیاتی(آرگو)، ۱۱ دستگاه خودروی فرماندهی عملیات، ۱۶ دستگاه خودروی ارتباطات، ۱۲ هزار و ۱۸ دستگاه خودروهای امدادی، ۱۲۲ دستگاه موتورلانس و ۴۸۰ دستگاه موتور سیکلت فعالیت دارند.

در اجرا و برگزاری این طرح ملی مکان های در نظر گرفته شده برای اسکان اضطراری با توجه به شیوع کرونا، دو برابر سال قبل است و در همه شهرستان‌ها به ویژه در مناطقی که گردنه‌های برفگیر وجود دارد، تکایا، حسینه‌ها و مساجد هم برای اسکان اضطراری در نظر گرفته شده و به علاوه پایگاه‌های امدادی هلال احمر تجهیز شده و بسته‌های امدادی ۲۴ و ۷۲ ساعته تامین شده است.

به گزارش ایرنا، ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش‌های امداد کمک‌های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله‌های کمک‌های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متأثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش‌های اصلی جمعیت هلال احمر محسوب می‌شود که با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده‌ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا می‌کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.