| کد خبر: 224855 |

سفرمعاون کل وزیر بهداشت به استان قزوین

نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین با حضور دکتر حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت و ناظر کشوری اجرای طرح محله و خانواده محور شهید سلیمانی و اعضای این ستاد در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

تین نیوز

نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین با حضور دکتر حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت و ناظر کشوری اجرای طرح محله و خانواده محور شهید سلیمانی و اعضای این ستاد  در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

در این نشست که استاندار، نمایندگان مردم قزوین، البرز و آبیک و تاکستان نیز حضور داشتند؛  دکتر پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین، ضمن خیر مقدم، گزارشی از وضعیت استان، توانمندی ها، مشارکت جمعی، و آمار بیماران و فوتی ها را همراه با تحلیل ارایه کرد، و معاون بهداشت و درمان سپاه، مدیر عامل جمعیت هلال احمر، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی و جانشین فرماندهی نیروی انتظامی گزارش فعالیت های خود در طرح شهید قاسم سلیمانی را بیان کردند.

دکتر ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت و ناظر کشوری اجرای طرح محله و خانواده محور شهید قاسم سلیمانی نیز در این نشست، هدف از دومین سفر خود به استان قزوین از آغاز این طرح را بررسی روند کنترل و پیشگیری بیماری کرونا اعلام کرد و افزود: ما از طرف دو گروه از مبتلایان نگرانی نداریم، یکی آنان که در بیمارستان بستری هستند و  رفت و آمد نیروهای درمانی و خانواده ها تحت کنترل است و دیگری بیمارانی که در منزل قرنطینه هستند و ارتباطشان با بیرون محدود یا قطع است.

معاون کل وزیر بهداشت، خطر انتقال و گسترش ویروس را در افرادی دانست که بی علامت یا کم علامت هستند و در جامعه تحرک دارند و ادامه داد: ویروس در وضعیت عادی در بیرون زیاد ماندگاری ندارد و بزرگ ترین خطر انتقال زمانی است که در بدن افراد فعالیت دارد و این افراد بی علامت یا کم علامت عامل اصلی گسترش و انتقال ویروس هستند و متاسفانه در همه جای جامعه نیز در حال تحرک هستند.

ناظر کشوری اجرای طرح شهید سلیمانی در استان های شمال غرب کشور افزود: ویروس سوار آدم ها می شود و منتقل می گردد و اگر ما این افراد را با انجام تست های سرپایی شناسایی و  جابجایی آنان را کنترل کنیم، می توانیم خیلی راحت تر و بی هزیرنه تر  از گسترش بیماری جلوگیری کنیم.

دکتر حریرچی با اشاره به آمار بستری بیماران کرونایی گفت: زمانی که بستری های ما کم می شود، اگر چه برای حوزه سلامت خبر خوبی است، اما خطر انتقال بیشتر است و بهترین راه ما برای مقابله این است که افراد را در مرحله اول شناسایی کنیم که اگر این کار را نکنیم، دوباره مجبوریم ممنوعیت ها و محدودیت ها را اعمل کنیم.

فاطمه محمدبیگی و رجب رحمانی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تاکید بر الزام مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی از معاون کل وزیر بهداشت درخواست کردند تا ضمن تقویت سیستم بهداشتی استان و تداوم طرح محله و خانواده محور، نگاه ویژه ای به استان قزوین داشته باشند، زیرا این استان چهار راه عبور یازده استان کشور است.

گفتنی است از زمان همه گیری کرونا، معاون کل وزیر بهداشت چهار بار به استان قزوین سفر داشت که این حضور در چهل روز گذشته، دومین بازدید ایشان از استان قزوین است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.