| کد خبر: 22363 |

زیرسازی ۴۰ کیلومتر از محور بجنورد - جنگل گلستان انجام شد

تین نیوز | معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی‌گفت: زیرسازی ۴۰ کیلومتر از محور بجنورد به جنگل گلستان تکمیل و آماده آسفالت شده است.
 
محمدحسین علی نیا اظهارکرد: هم اکنون زیرسازی‌ها در چهار قطعه 10 کیلومتری از طرح چهار خطه کرده این محور به اتمام رسیده و برای آسفالت آماده است.
 
وی با بیان اینکه اجرای آسفالت این مسیر منتظر تامین قیر است افزود: در سفر وزیر راه وشهرسازی به این استان, تامین قیر برای اجرای طرح های راه سازی استان مصوب و قرار شد قیر با 30 درصد بها، دراختیار پیمانکار قرار گیرد اما پیمانکاران برای خرید قیر مورد نیاز با کمبود نقدینگی روبه رو شده و توان تهیه آن را ندارند.
 
وی افزود: پیمانکاران این طرح 210 میلیارد ریال مطالبه دارند و هم اکنون پرداخت این مطالبه به تاخیر افتاده و از طرفی پیمانکار دیگر اعتباری برای خرید قیر ندارد.
 
علی نیا گفت: البته در بازدید آقای نورزاد، معاون وزیر راه و شهرسازی از این طرح، 80 میلیارد ریال برای تامین نقدینگی و نیز پرداخت طلب پیمانکارن منظور شد و ما امیدوار هستیم تا قبل از رسیدن فصل سرما اعتبار کافی برای سرعت بخشیدن و نیز به اتمام رساندن این طرح در این چهار قطعه تزریق شود.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی درباره قطعه پنجم محور بجنورد به جنگل گلستان گفت: این قطعه 15کیلومتری از چشمه خان تا جنگل گلستان است که پیمانکار آن مشخص شده اما قرار داد آن هنوز ابلاغ نشده است.
 
وی تاکید کرد: در تلاش هستیم تا قرارداد ابلاغ و عملیات اجرایی چهار خطه کردن این قطعه نیز هر چه زودتر آغاز شود.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در باره اجرای راه آهن مشهد-بجنورد- گرگان نیز گفت: این خط ریلی به زودی وارد مرحله اجرایی می شود.
 
علی نیا اظهارکرد: با انعقاد قرارداد، عملیات ساخت راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان به زودی از چند نقطه آغاز می‌شود.
 
وی تصریح کرد: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی 85 درصد از اعتبار مورد نیاز این طرح باید از محل سرمایه گذاری خارجی و 15 درصد نیز از سوی دولت تامین شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.