| کد خبر: 222636 |

کاهش محسوس ترددهای داخل شهری و برون شهری گیلان

جانشین ستاد مقابله با کرونا در گیلان گفت: طی سه روز گذشته کاهش محسوس ترددهای داخل شهر و بین شهرهای استان رخ داده است و این مهم حاکی از روند مثبت اجرای طرح محدودیت های کرونایی است.

تین نیوز

جانشین ستاد مقابله با کرونا در گیلان گفت: طی سه روز گذشته کاهش محسوس ترددهای داخل شهر و بین شهرهای استان رخ داده است و این مهم حاکی از روند مثبت اجرای طرح محدودیت های کرونایی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، تعاملات اجتماعی مهمترین عامل گسترش شیوع بیماری کرونا در جامعه است و در این راستا مسافرت های صورت گرفته در ایام تعطیلات عامل بروز موج های دوم و سوم کرونا در کشور محسوب می شود.

پیش از این کارمندان به دلیل نداشتن مرخصی و مدرسه و کلاس های آموزشی فرزندان از سفر رفتن در تعطیلات آخر هفته منصرف می‌شدند، اما تعطیلی های گسترده و دورکاری و کلاس های آنلاین موجب شده افراد برای رفتن به سفر رغبت بیشتری داشته باشند و لذا شاهد درکوردشکنی‌های کرونا طی آبان ماه بودیم.

برابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا از اول آذرماه به مدت دو هفته تمامی پلاک‌های غیربومی که قصد ورود به سایر شهرها و استان ها را دارند، توسط پلیس یا دوربین‌های کنترلی اعمال قانون می‌شوند.

محمود قاسم نژاد در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه ارزیابی طرح محدودیت های جدید کرونایی نشان دهنده همکاری خیلی خوب مردم گیلان است، اظهار کرد: اصناف و بازاریان نیز با مجریان طرح همکاری دارند.

وی از استقرار تیم های نظارتی طرح محدودیت های دو هفته ای در هر ۱۶ شهرستان گیلان با مدیریت فرمانداران خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه شاهد افزایش پذیرش مردم هستیم و گیلانی ها می دانند که باید جایگاه سلامت جامعه را حفظ کتت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان، با بیان اینکه برای شکست دادن ویروس منحوس کرونا باید سعی کنیم سلامت باشیم، گفت: کاهش محسوس ترددهای داخل شهر و بین شهرهای استان رخ داده است و این مهم حاکی از روند مثبت اجرای طرح محدودیت های کرونایی است.

قاسم نژاد، با اشاره به افزایش نیروهای انتظامی در محورها از ۱۵۰ نفر به ۲۰۱ نفر طی سه روز گذشته، خاطرنشان کرد: با جدیت به دنبال اجرای موفق طرح هستیم تا بار ویروس را در جامعه کم کنیم.

وی سطح بندی مشاغل و کارکنان ادارات را تابع دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا دانست و عنوان کرد: هر اندازه پایبندی مردم به محدودیت ها بیشتر باشد، سطح های تعیین شده تنزل پیدا کرده و گشایش های ببیشتری برای اصناف اتفاق می افتد.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در گیلان، با بیان اینکه مشاغل سطح دو، سه و چهار امکان فعالیت در شهرهای قرمز و نارنجی را ندارند، یادآور شد: به زودی مشاغلی که با تردد کمتر مردم مواجه هستند را جزو گروه یک می آوریم تا شاهد بازگشایی بیشتر مشاغل و راحت تر شدن زندگی برای مردم باشیم.

غربالگری کرونایی گیلان طی ۱۵ روز

دکتر آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز، با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۸ بیمار تنفسی مشکوک به کرونا را بستری کردیم، گفت: از این تعداد تست ۴۷ نفر مثبت شده است.

وی از بستری بودن ۴۴۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان خبر داد و خاطرنشان کرد: اگر مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه دهند به سرعت شاهد شیب نزولی بیماری خواهیم بود و وضعیت قرمز به نارنجی و سپس زرد تبدیل می شود.

معاون علوم پزشکی گیلان، با اشاره به اجرای طرح غربالگری محله محور در استان، یادآور شد: هر تیم سه نفره اقدام به غربالگری ۱۴۰ خانواده طی ۱۵ روز قرنطینه خواهد شد و کل استان را بررسی خواهیم کرد.

حیدرزاده، از خانواده ها خواست پاسخگویی مناسب به سوالات داشته باشند و اضافه کرد: تب سنجی و سنجش اکسیژن خون نیز در این غربالگری انجام می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.