| کد خبر: 270408 |

ترافیک در همه محورهای گیلان روان است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان از خروج بیش از ۹۱ هزار و ۱۵۰ وسیله نقلیه طی ۲۴ ساعت گذشته از استان خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان از خروج بیش از ۹۱ هزار و ۱۵۰ وسیله نقلیه طی ۲۴ ساعت گذشته از استان خبر داد و گفت: هم اکنون ترافیک در همه محورهای مواصلاتی استان روان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، غلامعلی نیک فهم در گیلان با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۱ هزار و ۱۵۰ وسیله نقلیه از گیلان خارج شده است، اظهار کرد: آزادراه رشت -قزوین پرترددترین محور خروجی وسیله نقلیه در استان است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ترافیک در کلیه محورهای مواصلاتی استان روان است، افزود: هموطنان در روزهای پایانی نوروز با مدیریت سفر خود، حین رانندگی از سبقت و سرعت غیرمجاز و استفاده از تلفن همراه اکیداً خودداری کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان با بیان اینکه رانندگان بعد از هر دو ساعت رانندگی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت کنند، خاطرنشان کرد: سرنشینان خودرو از خوابیدن در برابر راننده خودداری کنند زیرا این اقدام آنها موجب به خواب رفتن راننده و وقوع حوادث دلخراش رانندگی می شود.

نیک فهم تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار دریافتی از دستگاه های تردد شمار نصب شده در راه های مواصلاتی استان گیلان، از تاریخ بیست و چهارم اسفند سال گذشته لغایت سیزدهم فروردین ۱۴۰۳ یک میلیون و ۵۴۸ هزار و ۵۶۶ وسیله نقلیه وارد استان شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته چهار درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: طی این مدت یک میلیون و ۴۳۸ هزار و ۴۶۲ وسیله نقلیه از استان خارج شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شش درصد کاهش در خروج از استان را شاهد هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی بیشترین میزان ورودی از طریق آزادراه قزوین - رشت با ۷۱۸ هزار و ۷۱۵ وسیله نقلیه و پس از آن نیز از محور رامسر - چابکسر با ۵۱۰ هزار و ۳۴۱ وسیله نقلیه بوده است.

نیک فهم با بیان اینکه بیشترین میزان خروجی از طریق محور چابکسر – رامسر با میزان تردد ۶۲۲ هزار و ۲۴۸ وسیله نقلیه بوده است، تصریح کرد: از ابتدای طرح نوروزی متوسط تردد در محورهای مواصلاتی استان ۷۳۷ وسیله نقلیه در ساعت بوده که در این ایام بیشترین تردد در روز یکشنبه پنجم فروردین با متوسط تردد ۸۴۷ وسیله نقلیه در ساعت به ثبت رسیده است.

وی گفت: از ابتدای طرح نوروزی بیشترین میزان تردد روزانه در محورهای ارتباطی داخلی استان مربوط به محور امامزاده هاشم - تقاطع سراوان با متوسط تردد روزانه ۴۹ هزار و ۳۴۴ وسیله نقلیه و پس از آن محور لاهیجان - آستانه با متوسط تردد روزانه ۴۸ هزار و ۳۴۳ وسیله نقلیه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان افزود: سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه ها پل ارتباطی کاربران جاده با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان است و هموطنان می توانند از طریق این سامانه از آخرین وضعیت راه ها و ترافیک جاده ای مطلع شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.