| کد خبر: 221702 |

اطلاعات سامانه‌های هشدار به مردم منتقل شود

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: لازم است اطلاعاتی هم با کمک سامانه های هشدار از طریق تلفن همراه به مردم داده شود تا در زمان حادثه هشیار باشند و از مخاطرات و حوادث احتمالی نجات یابند.

تین نیوز

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: لازم است اطلاعاتی هم با کمک سامانه های هشدار از طریق تلفن همراه به مردم داده شود تا در زمان حادثه هشیار باشند و از مخاطرات و حوادث احتمالی نجات یابند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر؛ اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در آئین رونمایی از بهره برداری از سامانه‌های سازمان مدیریت بحران شهرداری با بیان اینکه تهران یک کلان شهر ویژه است و با توجه به گسل‌های موجود که گاهی فعالیت‌هایی را هم در آنها مشاهده می‌کنیم، لازم است که تاب‌آوری شهر را افزایش دهیم گفت: خوشبختانه گسل‌های تهران تدقیق شده و در شورای شهرسازی مورد بررسی قرار گرفته و محدودیت‌هایی را هم درباره ساخت و ساز در این حوزه‌ها در نظر گرفته‌اند. که به زودی ابلاغ می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز شاهد تغییرات جوی در دنیا هستیم و تهران و کشور ما هم از این تغییرات مستثنی نیستند، گفت: سیلاب بسیار سهمگین اوایل انقلاب در تجریش و سیلابی که وارد متروی تهران شد که ممکن بود تلفات جانی به همراه داشته باشد و همچنین برف سنگین که به دلیل تغییرات اقلیم دو سال پیش رخ داد از جمله این اتفاقات است.

نجار ابراز داشت: نوع، زمان و پراکنش نزولات جوی در اثر این تغییرات عوض شده است و با تمام توان باید از تکنولوژی‌ها برای پیش بینی این تغییرات بهره بگیریم.

وی افزود: که امروز در دنیا در جهت کاهش هزینه‌های مالی گام‌های اساسی برداشته می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: باید از نگاه بخشی نگری خارج شویم و از داده‌ها در جهت کاهش خسارات استفاده کنیم و با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های صورت گرفته این موضوع را حل و فصل کنیم.

وی ادامه داد: لازم است در این زمینه اطلاعاتی هم به مردم داده شود و هشدارهای در این باره باید از سوی وزارت مخابرات از طریق تلفن همراه در زمان حادثه به مردم منتقل شود تا حدی از مخاطرات و حوادث احتمالی آگاه باشند و خود را نجات دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.