| کد خبر: 218174 |

◄ درج نشانی‌ اشتباه در برخی بارنامه‌ها برای فرار از پرداخت مالیات

یک فعال حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان از درج نشانی‌های اشتباه در برخی بارنامه‌ها برای فرار از پرداخت مالیات خبر داد.

تین نیوز

یک فعال حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان از درج نشانی‌ اشتباه در برخی بارنامه‌ها برای فرار از پرداخت مالیات خبر داد.

به گزارش تین نیوز، سید فخرالدین شریعتی این مطلب را در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد و در توضیح این امر گفت: بارها از طرف مسئولان اقتصادی کشور عنوان شده که سالیانه چقدر فرار مالیاتی در کشور رخ می‌دهد اما این فرار مالیاتی از سوی چه کسانی انجام می‌شود؟

وی عنوان کرد: قشر زحمت‌کش جامعه مانند کارگران، کارمندان و حقوق بگیران که قبل از آن که حقوق خود را دریافت کنند از آنان مالیات کسر می‌شود، رانندگان هم وقتی بارنامه می‌گیرند قبل از دریافت هرگونه پولی، مالیات ارزش افزوده را پرداخت می‌کنند و سالیانه هم مالیات خودرو را هم می‌پردازند.

وی افزود: یک مورد از فرار مالیاتی از طریق نشانی‌های خلافی است که در بارنامه‌ها قید می‌شود، تاجرانی که با ماهیانه صدها میلیون تومان معامله و تجارت با این نشانی‌های خلاف از دادن مالیات فرار می‌کنند که این مشکل باید از طرف وزارت اقتصاد و دارایی پیگیری شود.

به گزارش تین نیوز، شریعتی در شرح چگونگی انجام این کار گفت: راننده بار را با یک آدرس اشتباه به مقصد می‌رساند سپس با یک شماره تلفن به آدرس واقعی هدایت می‌شود و حتی صاحب کالا حاضر نیست بارنامه را مهر و رسید کند.

این راننده کامیون در مورد مشکلاتی که این اقدام برای رانندگان و صاحبان نشانی‌ها ایجاد می‌کند، عنوان کرد: خدا نکند که فروشنده و خریدار دچار اختلاف شوند آن‌وقت در یک طرف راننده می‌ماند و خسارتی چند صد میلیونی و طرف دیگر هموطنان مظلومی که آدرس‌شان در بارنامه‌ها قید شده و بدون آن‌که اطلاعی از بار و کالا داشته باشند دچار دردسر اداره‌های مالیاتی کشور شده و آن طرف هم تجاری که مالیاتی پرداخت نکرده ولی در قیمت کالا هزینه مالیات را منظور  و از مردم دریافت می‌کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.