| کد خبر: 215947 |

اسکله گردشگری دریایی بندرکوهستک هفته دولت بهره‌برداری می‌شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: عملیات ساخت یک فروند اسکله به منظور انجام خدمات گردشگری دریایی در بندر کوهستک به اتمام رسیده و در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: عملیات ساخت یک فروند اسکله به منظور انجام خدمات گردشگری دریایی در بندر کوهستک به اتمام رسیده و در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علی رضا محمدی کرجی‌ران روز یکشنبه در نشستی با نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس یازدهم با اشاره به قابلیت‌های گردشکری دریایی بندر کوهستک و بنادر شرق، تقویت زیرساخت‌های گردشگری دریایی بندر کوهستک برای دوران پساکرونا در کنار توسعه فعالیت‌های تجاری را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل بنادر و دریانوردی در حوزه شرق عنوان کرد.

وی ادامه داد: اسکله خدمات گردشگری دریایی بندرکوهستک با طول 20، عرض 5 و ارتفاع یک متر به منظور انجام خدمات گردشگری دریایی در این بندر ساخته شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: این اداره کل با توجه به تمرکز برنامه ششم توسعه برروی سواحل مکران سازمان بنادر و دریانوردی، برنامه‌های جامع و توسعه‌ای را برای بنادر کوچک این منطقه در دست اجرا دارد.

محمدی کرجی‌ران خاطرنشان کرد: از هر گونه طرحی که با محوریت فعالیت‌های دریا پایه ارائه شود و در رونق معیشت جامعه محلی تاثیر گذار باشد، استقبال می کنیم.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس یازدهم نیز گفت: اجرای طرح‌های دریایی و بندری که با محوریت فعالیت‌های دریا تدوین شده باید اثرگذاری آن را در رونق معیشت جامعه محلی دیده شود.

حسین رییسی افزود: توجه مجلس یازدهم به تقویت معیشت مردم با اجرای طرح‌های مهمی معطوف شده که هم برای جوانان منطقه ایجاد اشتغال شود و هم ارزش افزوده را در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: موضوع مورد مطالعه در مجلس توانمندسازی جوامع محلی مناطق است تا ضمن ایجاد فرصت‌های جدید شغلی برای جوانان بتوانیم با رفع موانع و چالش‌ها، مشاغلی که سفره معیشت مردم منطقه در گذشته بوده است را تقویت کنیم.

منتخب مردم شرق هرمزگان در مجلس یازدهم حفظ و بهبود ذخایر آبزیان، توسعه تجارت دریایی و توسعه زیر ساخت‌های بنادر شرق استان را از مهم‌ترین برنامه‌های کاری خود عنوان کرد و ابرازداشت: در راستای توسعه بنادر کوچک چون کوهستک در سه بخش برنامه‌هایی خود را دنبال خواهیم کرد.

رییسی در این باره گفت: با شیوه‌های نوین آبزی‌پروری، مثل پرورش ماهی درقفس، پرورش ماهی در ساحل و پرورش میگو تلاش خواهیم کرد، مجوزهایی را برای آن دسته از متقاضیانی که تاکنون موفق به اخذ مجوز فعالیت نشده‌اند، دریافت کنیم.  

وی اضافه کرد: افزون بر این موارد طرح‌های  بزرگ صنعتی در حوزه نفت و هم‌چنین احداث شهرک‌های صنعتی در منطقه جانمایی شده که گسترش‌دهنده ظرفیت اقتصادی منطقه و ایجاد ارزش افزوده را در برخواهد داشت و برای توانمندسازی جامعه محلی موثر باشد.

بندر کوهستک با کاربری صیادی در فاصله ۱۴۰ کیلومتری بندرعباس واقع شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.