| کد خبر: 215574 |

۱۴۰ هزار میلیارد تومان؛ اعتبار سالانه برای تولید انبوه مسکن

رئیس کمیسیون عمران مجلس بر لزوم تولید انبوه مسکن در کشور تاکید کرد.

تین نیوز

 رئیس کمیسیون عمران مجلس بر لزوم تولید انبوه مسکن در کشور تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل  از خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به محورهای طرح کمیسیون عمران برای تولید انبوه مسکن، گفت: هدف گذاری مجلس در طرح مذکور، تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور است که این میزان ساخت و ساز می تواند مشکلات کنونی کمبود مسکن را رفع کند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به میزان منابع اعتباری برای اجرای طرح های تولید انبوه مسکن، گفت: در شرایط کنونی حدود 300 هزار واحد مسکونی توسط بخش خصوصی تولید می شود، از این رو باید نسبت به تولید حدود 700 هزار واحد اقدام کرد، از طرفی میزان اعتبارات به مقدار ارائه تسهیلات بستگی دارد، حال اگر برای هر واحد مسکونی حدود 200 میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شود، ما سالانه به حدود 140 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی درباره تبعات تزریق نقدینگی در بازارهای اقتصادی، افزود: درست است که تزریق حجم بالایی از نقدینگی به بازار ساخت و ساز مسکن موجب تشدید تورم اقتصادی می شود، اما به نظر باید میان تشدید تورم و افزایش چند برابری قیمت مسکن، قیاس صورت گیرد.

افزایش روز افزون قیمت مسکن در صورت عدم ساخت و ساز انبوه

رضایی کوچی افزود: قطعا اگر ما اقدامی برای تولید انبوه مسکن در کشور نکنیم، قیمت مسکن روز به روز افزایش خواهد یافت و این مسئله مشکلات اقتصادی بسیاری را برای کشور به دنبال دارد و این مسئله موجب تشدید تورم نیز خواهد شد. حال بهتر است که با تولید انبوه لااقل مشکل کمبود مسکن را رفع کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: به نظر من تزریق نقدینگی و تشدید تورم باید در کنار عدم تولید مسکن گذاشته شود و مشاهده کرد که کدام تبعات کمتری دارد، قطعا عدم تولید مسکن و تداوم مشکلات این بخش مشکلات اقتصادی، روانی و امنیتی بسیاری را برای کشور به دنبال دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.