| کد خبر: 21516 |

◄ بوی مهر آمد؛ درصد افزایش قیمت بلیت قطار مشخص نشد

تین نیوز | تعیین میزان افزایش قیمت بلیت های قطار که براساس اعلام قبلی مسئولان راه آهن و رسانه ها قرار است در مهرماه صورت گیرد نگاه شرکت های حمل و نقل ریلی و مردم را در آستانه پاییز به خود جلب کرده است. با فرارسیدن مهرماه، انتظار مشخص شدن قیمت جدید بلیت قطار کم کم به پایان می رسد.

به گزارش تین نیوز، در طول چند ماه گذشته شرکت‌های مسافری از افزایش هزینه‌های خود با توجه به اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها و نرخ بالای تورم سخن گفته‌اند و خواستار افزایش قیمت بلیت ها شدند؛ درخواستی که از سوی راه‌آهن منوط به بررسی و آنالیز گزارش های ارسالی شرکت های حمل و نقلی و مهرماه شد.

در این خصوص محسن پورسید آقایی، مدیر عامل راه‌آهن چندی پیش ابراز داشت: در بحث افزایش قیمت بلیت قطار، راه آهن به گونه ای باید عمل کند تا از یک طرف نه شرکت ها متضرر شوند و نه این که به مردم اجحاف شود.

وی همچنین اعلام کرد: آنالیز جدول قیمت شرکت ها را دریافت کرده ایم تا پس از بررسی افزایش قیمت ها اعمال شود. حتما در مهرماه، قیمت بلیت قطار به صورت قطار به قطار افزایش می یابد.

در همین زمینه سید حسن موسوی‌نژاد، مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل رجا با بیان اینکه هنوز درصد افزایش قیمت بلیت قطار مشخص نیست،‌ در خصوص افزایش قیمت بلیت ها به صورت قطار به قطار گفته است که منطقی نیست خدماتی که برای آن تقاضای متفاوت وجود دارد قیمت‌ها ثابت باشد لذا درخواست شرکت های خصوصی نیز این است که نرخ ها متنوع سازی شوند.

سید حسن موسوی‌نژاد اظهار کرد: قطعا قیمت‌های جدید از مهرماه بر روی بلیت مسیرهای مختلف اعمال می‌شود اما هنوز درصد نهایی افزایش قیمت مشخص نیست.

هرچند در این مقوله نظر کارشناسان چیز دیگری است و پیش بینی می کنند که با توجه به نزدیکی پیش فروش بلیت های قطار برای تاریخ 10 مهربه بعد، با افزایش قیمت بلیت قطار، در ایام غیر پیک مسافران تمایلی به استفاده از حمل و نقل ریلی از خود نشان ندهند.

شایان ذکر است در ماه گذشته، راه آهن، هزینه‌ای را به عنوان نرخ خدمات ایستگاهی که بین سه تا 10 درصد از قیمت بلیت‌ها را شامل می‌شد در پیش‌فروش مردادماه اضافه کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.