| کد خبر: 21513 |

برنامه‌های فرهنگی و گردشگری در مناطق آزاد

تین نیوز | معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد گفت: مناطق آزاد تجاری و صنعتی به عنوان الگوی توسعه سند چشم انداز 1404 در بخش‌های فرهنگی و اقتصادی تعریف شده‌اند.
 
حجت‌الاسلام محمدعلی زم با اعلام این مطلب گفت: هم اکنون در مناطق آزاد کشور با تکیه بر جوامع محلی و مشارکت سرمایه‌گذاران، فعالیت‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی بدون اتکا به کمک دولت صورت می‌گیرد.
 
وی به تاسیس حوزه فرهنگی و اجتماعی و گردشگری در مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور و برنامه‌های این بخش اشاره و اظهار کرد: توانمندسازی جوامع محلی، ایجاد کارگاه‌های آموزشی برای اصناف و افراد فعال در بخش‌های فرهنگی، ایجاد آموزشگاه‌ها، دانشگاه‌هاو آموزش‌های غیر مستقیم برای شهروندان برای تعمیق باورها و ارزش‌های دینی و اسلامی از برنامه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی مناطق آزاد کشور است.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد به فعالیت‌های هنری در مناطق آزاد کشور به ویژه منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو اشاره کرد و خاطر نشان کرد: با تکیه بر فرهنگ بومی منطقه آذربایجان، هنرمندان و صاحبان هنر این منطقه شناسایی شده و با استفاده از اساتید برتر و برگزاری نشست‌های تخصصی کارگاه‌های آموزشی در بخش‌های تئاتر، فیلم سازی، نقاشی، موسیقی برگزار و با استفاده ازفرهنگ بومی منطقه به اجرای برنامه پرداخته و حتی برنامه های مشترک سه و چهار جانبه با کشورهای همسایه در این ارتباط اجرا خواهد شد.
 
وی به فعالیت‌های این معاونت در بخش گردشگری اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سالانه بیش از یک میلیون نفر از مرز بازرگان تردد می کنند برای جذب این مسافران احداث اقامتگاه‌های مجهز رفاهی در دستور کار منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو قرار دارد و علاوه بر آن قابلیت‌های گردشگری طبیعی و مناطق زیبای این منطقه هم برای معرفی به مسافران شناسایی شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.