| کد خبر: 211875 |

رییس انجمن ایمنی: قانون جامع ایمنی ساختمان در کشور نداریم

رئیس هیات مدیره انجمن ایمنی و مهندسی حریق استان تهران گفت: قانون جامع ایمنی ساختمان در کشور نداریم که این ضعف باعث شده است تا در حوزه ساخت و سازها در هر استانی جزیره‌ای عمل شود.

تین نیوز

رئیس هیات مدیره انجمن ایمنی و مهندسی حریق استان تهران گفت: قانون جامع ایمنی ساختمان در کشور نداریم که این ضعف باعث شده است تا در حوزه ساخت و سازها در هر استانی جزیره‌ای عمل شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مجتبی حاجتی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی منتخبان مجلس یازدهم و نمایندگان تشکل های ساختمان و صنعت استان تهران که در سازمان نظام مهندسی استان تهران برگزار شد، اظهار داشت: باید طرحی جامعی در این زمینه تدوین و در مجلس به تصویب برسد تا شاهد حوادثی چون آتش سوزی پلاسکو نباشیم.

وی همچنین خواستار بازنگری در قوانین مربوط به ارائه خدمات فنی و مهندسی، کالا و تجهیزات ساختمانی شد و افزود: باید تولید و صنعت در کنار یکدیگر دیده شوند و ارتباط صنعتگران با مجلس به صورت مستمر برقرار شود.نیاز به قوانین تسهیل گر دارد که باید قوانین بازنگری و اصلاح شوند.

رئیس هیات مدیره انجمن ایمنی و مهندسی حریق استان تهران بر همراهی دولت و مجلس با بخش تولید برای تحقق رونق اقتصادی و مقابله با تحریم ها در سال جهش تولید تاکید کرد و افزود: پارسال مجلس حدود ۳۴ مصوبه داشت که از این تعداد تنها چهار مصوبه به صنعت و تولید اختصاص یافته است.

بخش خصوصی در طرح ملی مسکن ورود نمی کند  

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اجرای طرح مسکن ملی در کشور اظهار داشت: دولت از بخش خصوصی خواسته است که در این زمینه همکاری کند ولی بخش خصوصی تاکنون در این طرح ورود نکرده است زیرا با تغییر دولت ها طرح های ساخت و ساز مسکن نیز تغییر می کند که این امر مانع برنامه ریزی درست در این عرصه می شود.

ایرج رهبر خواستار توجه بیشتر مجلس شورای اسلامی به فعالان بخش خصوصی و انبوه سازان مسکن شد و افزود: می توان با تصویب قوانین محکم برای این بخش ها انگیزه فعالیت ایجاد کرد.

 

دغدغه زیست محیطی در کنار طرح های اقتصادی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد

عضو حقوقی جامعه مهندسان مشاور ایران در ادامه این جلسه گفت: در کنار مسائل و طرح های اقتصادی و اجتماعی باید دغدغه زیست محیطی مورد توجه قرار گیرد و چالش های هر استان بر اساس مشکلات زیست محیطی شناسایی و برنامه ریزی شود.

سید اویس ترابی اضافه کرد: تهران دارای چالش های فرونشست، ریزگردها، آلودگی هوا، بوی نامطبوع، وارونگی دما، آلودگی رودخانه ها و معابر و بحث فاضلاب است که این مسائل از توسعه شهرنشینی بدون پیوست زیست محیطی ناشی می شود.

 وی ادامه داد: باید تمرکززدایی در زیرساخت های شهری مورد توجه قرار گیرد و بحث تصفیه و بازگردانی آب در ساختمان ها و مجتمع ها شروع شود.

عضو حقوقی جامعه مهندسان مشاور ایران بر تدوین طرح ها و سیاست های تشویقی در مسائل زیست محیطی تاکید کرد تا از این طریق فعالان وارد عرصه شوند.

تشکل های تخصصی ارتباط مناسبی با مجلس ندارند

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان سیستم های تهویه مطبوع کشور دیگر سخنران این جلسه بود که گفت: هر انجمن و تشکلی دارای مشکلاتی است که این امر به خاطر تصمیماتی است که در داخل مجلس گرفته شده است.

مهدی بستانچی افزود: تشکل ها ارتباط مناسبی با بدنه صنعت و همچنین اطلاعات کاملی از وضعیت کسب و کار دارند که باید از ظرفیت مشاوره ای این تشکل ها در قانونگذاری استفاده کنند.

وی با بیان اینکه صنایع کوچک و متوسط دارای صادرات خوبی هستند گفت: این صنایع با ۷۰ سال قدمت و اشتغالزایی بالا نیازمند قوانین تسهیل گر و توجه به ظرفیت های موجود هستند.

وی گفت: نبود ارتباط مناسب بین این صنایع و مجلس شاهد افزایش مشکلات در عرصه های مختلف هستیم.

نمایندگان مجلس تعامل با دنیا در عرصه صنعت را پیگیری کنند

عضو هیات مدیره مجتمع سراسری شهرک های صنعتی استانها نیز در این جلسه اظهار داشت: در شرایط کرونایی باید نمایندگان بتوانند با دنیا در عرصه صنعت تعامل ایجاد کنند تا بتوانیم کالاهای صنعتی را واردات و صادرات کنیم.

مرتضی اسلام زاده ادامه داد: صنایع کوچک با کمترین سرمایه بیشترین تولید را برای کشور به همراه دارند که می توان از فرصت صادرات بهره برد.

وی با اشاره به اینکه صنایع کوچک ۹۸ درصد صنعت کشور را  تشکیل می دهند گفت: باید مطالبه های این صنایع مستقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت و حتی شهرک های صنعتی پیگیری شود.

عضو هیات مدیره مجتمع سراسری شهرک های صنعتی استانها بیان داشت: باید قوانین خاص برای حمایت از صنعتگران تهیه شود تا در شرایط کرونایی دچار ضرر نشوند.

وی با اشاره به این که باید امسال تغییرات بنیادین در کسب و کارها صورت گیرد گفت: باید قوانینی که مانع سرعت بخشی به صنعتگران هستند اصلاح و مورد بازنگری قرار گیرند.

وی گفت: باید با واگذاری تولید به بخش خصوص انقلاب جهادی در اقتصاد کشور ایجاد شود و عوامل فساد از بین برود.

در پایان این نشست سعید سعیدیان رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران و دو تن از نمایندگان منتخب مسائل مطرح شده از سوی انجمن ها را پاسخ دادند و سایر مسائل را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.