| کد خبر: 209702 |

حمل بیش از ۱۵۸ هزار تن کالای اساسی کشور از بندر چابهار

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: ۱۵۸ هزار و ۶۰۶ تن کالای اساسی در فروردین از مبدا بندر چابهار به سایر نقاط کشور حمل شده است.

تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: ۱۵۸ هزار و ۶۰۶ تن کالای اساسی در فروردین از مبدا بندر چابهار به سایر نقاط کشور حمل شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، تیمور باقری بندر چابهار را یکی از بهترین مقاصد تخلیه کالاهای اساسی وارداتی کشور عنوان کرد و اظهار داشت: این مقدار کالا توسط ۵ هزار و ۹۴۲ دستگاه ناوگان باری از این بندر به سایر نقاط کشور حمل شده که از لحاظ تعداد سفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته با یک هزار و۳۳ دستگاه رشد ۳۳۶ درصدی تعداد سفر برخوردار بوده است.

وی گندم، برنج و ذرت را عمده کالاهای حمل شده در این مدت از مبدا چابهار به سایر نقاط کشور عنوان کرد و اظهارداشت: از ابتدای سالجاری، سه فروند کشتی حامل ۱۵۵ هزار و ۲۹۸ تن کالای اساسی در این بندر پهلو گرفت که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با یک فروند و ۲۷ هزار و ۵۰۰ تن کالا، در تعداد کشتی ۲۰۰ درصد و در تناژ وارده ۴۶۵ درصد رشد داشته است.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با وجود بحران کرونا، بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای کالای استان برای جابجایی کالاهای اساسی و محموله‌های استراتژیک همچون گذشته و با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در حال فعالیت است.

وی در پایان با اشاره به تسهیلات پیش‌بینی شده برای ناوگان حامل کالای اساسی تصریح کرد: اختصاص ۳۰ درصد سوخت جبرانی و لاستیک از جمله مشوق‌های پیش‌بینی شده برای رانندگان کالای اساسی و ضروری است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.