| کد خبر: 209528 |

◄ واکنش وزیر راه به ترانزیت گندم افغانستان از طریق ایران

هم‌زمان با ورود اولین کشتی حامل گندم اهدایی کشور هند به افغانستان از طریق بندر چابهار؛ وزیر راه و شهرسازی در صفحه رسمی خود در اینستاگرام نوشت: کشتی نگار از شناورهای کشتیرانی جمهوری اسلامی حامل 203 دستگاه کانتینر 20 فوت از بندر کاندلای هند وارد بندر شهید بهشتی (چابهار) شد.

تین نیوز

هم‌زمان با ورود اولین کشتی حامل گندم اهدایی کشور هند به افغانستان از طریق بندر چابهار؛ وزیر راه و شهرسازی در صفحه رسمی خود در اینستاگرام نوشت: کشتی نگار از شناورهای کشتیرانی جمهوری اسلامی حامل 203 دستگاه کانتینر 20 فوت از بندر کاندلای هند وارد بندر شهید بهشتی (چابهار) شد.

به گزارش تین ‌نیوز، محمد اسلامی در ادامه عنوان کرد: این اولین محموله از مجموع 75 هزار تنی گندم است که قرار است از طریق چابهار به افغانستان ترانزیت شود. این کشتی در کمتر از 4 ساعت تخلیه و برای اولین بار به صورت حمل یکسره از اسکله منتقل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در شرایط بسیار سخت، مهم و حساس کنونی که منطقه و جهان از بحران شیوع کرولا در رنج است، توجه به انتقال و ترانزیت گندم افغانستان از طریق ایران مهم و قالب توجه است.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد که این روند همچنان ادامه دارد و افزود: بندر چابهار به عنوان دروازه ترانزیتی جنوب شرق کشور روز به روز فعال‌تر خواهد شد و ظرفیت‌های آن به کار گرفته می‌شود.

او اظهار داشت: عملیات اجرایی حوزه ریلی در این بندر نیز در سال جهش تولید شدت خواهد گرفت.

وزیر

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.