| کد خبر: 206707 |

کرونا به ایستگاه راه آهن شمال رسید

ویروس کرونا که از کمتر از ۲ هفته پیش در استان مازندران با شناسایی نخستین بیمار در بابل رونمایی شد، پس از رونق انداختن کسب و کارهای کوچک و بزرگ اعم از گردشگری و بازار شب عید ، از امروز دوشنبه دوازدهم اسفند به سراغ حمل و نقل ریلی راه آهن شمال رفت و بیشتر فعالیت‌های این شبکه ریلی را متوقف کرد.

تین نیوز

ویروس کرونا که از کمتر از ۲ هفته پیش در استان مازندران با شناسایی نخستین بیمار در بابل رونمایی شد، پس از رونق انداختن کسب و کارهای کوچک و بزرگ اعم از گردشگری و بازار شب عید ، از امروز دوشنبه دوازدهم اسفند به سراغ حمل و نقل ریلی راه آهن شمال رفت و بیشتر فعالیت‌های این شبکه ریلی را متوقف کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، مدیرکل شرکت راه آهن شمال منطقه مازندران گفت که بر اساس تصمیم کارگروه مقابله با کرونا برای تامین تامین سلامت بهداشتی مسافران بیش از ۸۰ درصد از فعالیت های جا به جایی مسافر از طریق شبکه ریلی به طور موقت تعطیل شد.

خدایار طالبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در شرایط فعلی براساس مصوبه این کارگروه خط جا به جایی مسافر با واگن های اتوبوسی (ریل باس) در مسیر سوادکوه - گرگان و بالعکس که روزانه  ظرفیت جا به جایی حدود پنج هزار مسافر را داشت، تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

وی گفت : قبل از متوقف شدن فعالیت ها ، علاوه بر واگن های مسافربری، ریل باس ها نیز در مبداء و مقصد ضد عفونی می شد و مسافران نیز پیش از سوار شدن در ایستگاه‌های اصلی مایعات ضد عفونی دست در اختیارشان قرار می گرفت و تا حد زیادی حداقل در مسیر اصلی برای سلامت بهداشت مسافران اقدام اولیه انجام می شد.

طالبی اظهار داشت : از آنجایی که رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در ایستگاههای راه آهن به دلیل سوار و پیاده شدن مسافران امکانپذیر نبود، تصمیم به توقف فعالیت از طریق ریل باس گرفته شد و سفرهای برون استانی ساری- تهران - و ساری مشهد نیز به سه روز در هفته کاهش یافت.

اقبال پایین مسافرت با قطار برون استانی

مدیرکل راه آهن شمال همچنین گفت : در شرایط فعلی میزان جا به جایی مسافران برون استانی شامل ساری - تهران و ساری - مشهد نیز در راستای برنامه پیشگیرانه کرونا از همه روزه به سه روز در هفته با رعایت تمام ضوابط و پروتکل های بهداشتی شامل ضدعفونی واگن ها و صندلی مسافران کاهش یافت.

طالبی افزود : علاوه بر آن در روزهای اخیر براساس هشدارهای نظام سلامت استان مازندران ، مسافران نیز به صورت خودجوش اکثر بلیت های غیر ضرور رزرو خود را لغو کردند و تمام شرکت های فروش نیز موظف شدند تا به صورت تمام و کمال هزینه بلیت را به مسافران برگردانند.

وی گفت : با وجود زیان های اقتصادی ناشی از کرونا به قطار مسافربری در تمام خطوط کشور از جمله استان مازندران و راه آهن شمال، برای حفظ سلامت مردم همکاری با مسافران برای لغو بلیت و بازگرداندن هزینه ها از سوی شرکت ها ادامه می یابد.

مساعدت با کارگران برای کاهش تنش اقتصادی

مدیرکل راه آهن شمال در مورد نگرانی کارگران شبکه ریلی در اختیار شرکت های مسافری با توقف فعالیت ها هم گفت : برای کمک به کارگران نیز به شرکت ها توصیه شده تا کمک های مالی و سایر مساعدت ها از جمله ارایه مرخصی غیر قابل ذخیره  به آنها داده شود.

طالبی افزود : تلاش می شود تا در حد توان کارگران تحت پوشش شرکت ها از این مساعدت ها برخوردار شوند تا بتوانیم روزهای پرالتهاب ناشی ار ویروس کرونا را در راستای سلامت جامعه پشت سر بگذاریم.

براساس آمار روزانه پنج هزار مسافر در مسیر راه آهن شمال که از گرمسار در استان سمنان تا اینچه برون در استان گلستان امتداد دارد و در دو مدیریت راه آهن شمال و گلستان فعلیت دارد، جا به جا می شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.