| کد خبر: 204169 |

پیامد زیان‌های سنگین در بوئینگ؛ تلاش برای اخذ ۱۰ میلیارد دلار وام

شرکت هواپیماسازی آمریکایی بوئینگ در پی زمین‌گیر شدن هواپیماهای مدل ۷۳۷ مکس، با بحران مالی مواجه شده و درصدد استقراض ۱۰ میلیارد دلار از بانک‌های وام‌دهنده است.

تین نیوز

شرکت هواپیماسازی آمریکایی بوئینگ در پی زمین‌گیر شدن هواپیماهای مدل ۷۳۷ مکس، با بحران مالی مواجه شده و درصدد استقراض ۱۰ میلیارد دلار از بانک‌های وام‌دهنده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، شرکت بوئینگ در نتیجه بحران مالی ناشی از سانحه هوایی دو فروند هواپیمای ۷۳۷ مکس تولیدی خود، اکنون سرگرم گفت‌وگو با برخی از بانک‌ها برای استقراض ۱۰ میلیارد دلار و یا مبلغی بیشتر از آن است.

رویترز براساس یک منبع موثق نوشت: بوئینگ تاکنون توانسته است مبلغ ۶ میلیارد دلار را قرض کند اما همچنان با بانک‌های بیشتری برای گرفتن وام سرگرم گفت‌وگوست.

براساس این گزارش، تحلیلگران اقتصادی برآورد کرده‌اند ادامه زمین‌گیر شدن هواپیماهای بوئینگ مدل ۷۳۷ مکس تاکنون ماهانه یک میلیارد دلار برای این غول هواپیماسازی جهان زیان به دنبال داشته است.

این رسانه انگلیسی گزارش داد: این درحالی است که اداره هوانوردی آمریکا بعید به نظر می‌رسد تا ماه مارس و یا آوریل (اسفند ۹۸- فروردین۹۹) نیز اجازه پرواز به این مدل از هواپیمای بوئینگ را بدهد.

شرکت بوئینگ برآورد کرده که هزینه زمین‌گیر شدن ۷۳۷ مکس تاکنون به ۹ میلیارد دلار رسیده است.

بنابراین گزارش، شرکت بوئینگ اعلام کرده خط تولید بوئینگ ۷۳۷ مکس که کارخانه تولید آن در ایالت واشنگتن است را از ماه دسامبر(آذر-دی) گذشته تاکنون متوقف ساخته و میزان سفارشات به این شرکت هوایی به پایین‌ترین سطح خود در ۱۱ سال گذشته رسیده؛ بوئینگ تا زمانی که هواپیمایی را به مشتری خود تحویل ندهد قادر به دریافت وجه آن نیست.

به گزارش ایرنا، هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس که از پرفروش‌ترین‌ها بود از مارس(اردیبهشت) گذشته تاکنون به دنبال دو سقوط مرگبار این هواپیما در اندونزی و اتیوپی که به کشته شدن ۳۴۶ نفر منجر شد، زمینگیر شده و اجازه پرواز ندارد.

« استیو دیکسون » رئیس اداره هوانوردی فدرال آمریکا در این زمینه گفته، هواپیمای مکس پیش از این که بتواند به خدمت بازگردد باید ده‌ها مورد (مربوط به امنیت پرواز) را رعایت کند.

شرکت هواپیماسازی بوئینگ، ۲۵ آذرماه از توقف تولید مدل ۷۳۷ مکس خبر داده بود؛ در حالی که  ۴۰۰ فروند از این هواپیماها را در انبارهایش دارد و این به معنای زیانی سنگین برای این غول هواپیماسازی جهان به شمار می‌رود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.