| کد خبر: 203477 |

فرمانده نیروی هوافضای سپاه:

◄ در بخش هوانوردی هیچ قصوری رخ نداد؛ خطا از ما بود

فرمانده نیروی هوافضای سپاه اعلام کرد که در حادثه اصابت موشک به هواپیمای اکراینی؛ در بخش هوانوردی هیچ قصوری رخ نداده است و خطای صورت گرفته از سوی نیروهای تحت امر ما بوده و اگر قصوری گرفته از جانب عناصر ما است.

تین نیوز

فرمانده نیروی هوافضای سپاه اعلام کرد که در حادثه اصابت موشک به هواپیمای اکراینی؛ در بخش هوانوردی هیچ قصوری رخ نداده است و خطای صورت گرفته از سوی نیروهای تحت امر ما بوده و اگر قصوری گرفته از جانب عناصر ما است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در نشست خبری که در راستای تشریح جزئیات حادثه سقوط هواپیمای مسافربری برگزار شد و این نشست به صورت زنده از شبکه خبر در حال پخش بود، عنوان کرد: مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری از این ماجرا خبر نداشتند و سازمان هواپیمایی کشوری بر اساس دانسته و اطلاعات خودشان موضوع اینکه خوردن موشک به هواپیما امکان ندارد صحبت کردند.

او در ادامه با تأکید بر اینکه مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها و هیچ بخش دیگر هوانوردی مقصر نیستند، بیان کرد: بنده در اولین ساعاتی که مطلع شدم به مقامات اطلاع دادم اما این موضوع نیازمند بررسی بیشتر بود.

سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه هواپیما اوکراینی طبق مسیر خود در حرکت بوده  و خطا نداشته است، ابراز کرد: با توجه با اطلاعاتی که به اپراتور داده بودند که شرایط جنگی است و موشک کروز شلیک شده، او این هواپیما را کروز تشخیص داده او موظف بوده تماس بگیرد و تائیده بگیرد و خبط اپراتور هم از همین نقطه است که در یک لحظه تصمیم اشتباه گرفت.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اظهار به اینکه مسئولیت این موضوع با ما است و بخش هوانوردی در آن دخیل نیستند، گفت: به دلیل اینکه موشک در ارتفاع پایین خورد و موشک مجاورتی عمل کرده است به همین علت هواپیما در آسمان متلاشی نشد.

وی ضمن تأکید بر این مسئله که در حالت جنگی باید آسمان ایران برای چند ساعتی عاری از پروازهای هواپیماهای مسافری و تجاری می‌شد، توضیح داد: مسئولان ذی‌ربط باید اقدام به این کار می‌کردند.

او تاکید کرد: در بخش هوانوردی هیچ قصوری رخ نداد و خطا در بخش نیروهای مسلح است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.