| کد خبر: 202577 |

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

◄ مترو هشتگرد این هفته افتتاح می‌شود

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد که ریل باس برای قطارهای حومه‌ای یک ضرورت است از همین رو باید نهضت تولید ریل بارس بی‌وقفه ادامه پیدا کند و خطوط ریلی حومه‌ای را گسترش دهیم.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی از افتتاح مترو هشتگرد در هفته جاری خبر داد

به گزارش تین نیوز، محمد اسلامی امروز در مراسم الحاق 243 دستگاه انواع ناوگان به شبکه ریلی کشور، به ظرفیت ارزشمند داخل کشور برای ساخت ناوگان ریلی اشاره کرد و گفت: تا امروز 456 دستگاه انواع ناوگان توسط شرکتهای سازنده داخلی تحویل شده است که این نشان از ارتباط منطقی بین تولیدکننده، شرکت راه‌آهن و شرکت‌های بهره‌بردار دارد.

او در ادامه اضافه کرد: که اگر این ارتباط وجود داشته باشد هیچ تولیدکننده‌ای بدون سفارش نمی‌ماند و شرکت بهره‌بردار هم بدون تولیدکننده نمی‌ماند. 

وزیر راه و شهرسازی به فعالیت شرکت واگن پارس اشاره کرد و افزود: واگن پارس تاکنون 344 دستگاه انواع ناوگان تحویل داده است و این یک رکورد است.

اسلامی ‌از وزارت نفت به دلیل حمایت از تبصره ماده 12 بودجه، تشکر کرد و گفت: ‌انجمن شرکت‌های ریلی و انجمن شرکت‌های سازنده صنایع ریلی گام مهمی در رونق تولید برداشته‌اند.

اسلامی با بیان اینکه ریل باس و قطارهای حومه‌ای یک ضرورت برای کشور است، گفت: باید نهضت تولید ریل بارس بی‌وقفه ادامه یابد و خطوط ریلی حومه‌ای را گسترش دهیم و مسیر اتصال شهرهای اقماری به شهرهای بزرگ از طریق ریل گسترش یابد.

وی یادآور شد: مترو هشتگرد در هفته جاری به بهره‌برداری می‌رسد و گامی بزرگ جهت توسعه قطارهای حومه‌ای از شهرهای اقماری به تهران است.

حذف متقاضیان مسکن ملی در صورت خرید و فروش امتیاز

محمد اسلامی همچنین در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره خرید و فروش امتیاز مسکن ملی اظهار داشت: این کار، تخلف، سودجویی و سوءاستفاده است و هر فردی کد رهگیری خود را در طرح ملی مسکن خرید و فروش کند، بر اساس کد ملی ثبت‌نام‌کننده، از طرح ملی مسکن حذف خواهد شد؛ ضمن اینکه هنوز مشخص نیست به متقاضیان و ثبت‌نام‌کنندگان، چه واحدهایی اختصاص می‌یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.