| کد خبر: 202345 |

یک کارشناس هوایی مطرح کرد؛

◄ فضای آسمان ایران؛ مزیت رقابتی صنعت هوایی در منطقه است

در بخش ANS، یک مزیت خدادادی به لحاظ فضای آسمان ایران وجود دارد که اگر مدیریت درست تجاری صورت گیرد به بزرگ‌ترین مزیت رقابتی ما در بلوک تجاری منطقه تبدیل می‌شود افزود: از همین رو برنامه‌ریزی سریع و اقدام اساسی براساس این رویکرد می‌تواند، مزیت فضای آسمان ایران را به عامل توسعه و امنیت کشور تبدیل کند.

تین نیوز

یک کارشناس هوایی درباره هاب شدن 6 فرودگاه در کشور می‌گوید: در بخش صنعت فرودگاهی و ایرلاین‌داری، مزیت خدادادی به لحاظ فضای آسمان ایران وجود دارد که اگر مدیریت درست تجاری در آن صورت گیرد به بزرگ‌ترین مزیت رقابتی ما در بلوک تجاری منطقه تبدیل می‌شود.

روح الله فلاح تبار در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز در خصوص وعده وزیر راه و شهرسازی مبنی بر به زودی ایران صاحب ۶ هاب هوایی در نقاط مختلف کشور می‌شود تا از وضعیت «تهران محور» فعلی در حمل‌ونقل هوایی خارج شویم، توضیح می‌دهد: یک مطالعه روزنامه‌ای در خصوص وضعیت حال حاضر صنعت در کشورهای همسایه و منطقه، و مطالعه پیش‌بینی‌های یاتا و ایرباس درباره وضعیت آینده صنعت تا سال ۲۰۳۵، به خوبی شریط فعلی صنعت هوایی را برای ما روشن می‌کند.

او در ادامه مطلب فوق میگوید: متاسفانه با مدیریت نه چندان مناسب گذشته تا به امروز، در بخش صنعت فرودگاهی و ایرلاین‌داری مزیتی نداریم و حتی اگر تمام مناقشات بین‌المللی و عقب‌ماندگی‌های معلول تحریم‌ها و عدم مدیریت صحیح به یکباره حل شود از مزیت رقابتی خاصی در منطقه و جهان برخوردار نیستیم.

فلاح تبار با تأکید بر این مسئله که در بخش فرودگاهی، همسایگان جغرافیایی ما، مانند امارات و ترکیه با سهم جابجایی نزدیک به یکصد میلیون مسافر در حال رقابت و در بخش ایرلاینی نیز  امارات و ترکیش‌ایر امروز به بیش از صد نقطه در دنیا پرواز دارند افزود: رسیدن به این ظرفیت نهادی - عملیاتی، حتی با داشتن ناوگان، بعید به نظر می‌رسد.

وی با بیان اینکه در بخش ANS، یک مزیت خدادادی به لحاظ فضای آسمان ایران وجود دارد که اگر مدیریت درست تجاری صورت گیرد به بزرگ‌ترین مزیت رقابتی ما در بلوک تجاری منطقه تبدیل می‌شود افزود: از همین رو برنامه‌ریزی سریع و اقدام اساسی براساس این رویکرد می‌تواند، مزیت فضای آسمان ایران را به عامل توسعه و امنیت کشور تبدیل کند.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل صنعت هوانوردی معتقد است کاستی‌های مدیریت فرودگاه‌ها و اعتیاد به درآمدها و دلارهای هوانوردی و در نهایت ترجیح نگاه سیاسی به تجاری، مانع پرداختن به چنین فرصت و مزیت فوق العاده شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.